پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با انتقاد از رویکرد برخی بانک‌های کشور گفت: از میان بانک‌های کشور فقط چند بانک به سمت قرض‌الحسنه حرکت کردند.

به خبرگزاری خبرنگار «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در قم برگزار شد، با قدردانی از رویکرد قرض‌الحسنه این بانک گفت: شما باید خدا را شکر کنید که در این بانک و با این رویکرد فعالیت می‌کنید.

وی با انتقاد از برخی بانک‌های کشور، افزود: در نظام جمهوری اسلامی توفیقات بسیاری داشته‌ایم ولی نواقصی هم بوده که یکی از این نواقص مهم؛ نظام بانکی ما است.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: از میان بانک‌های کشور فقط چند بانک به سمت قرض‌الحسنه حرکت کردند.

وی گفت: اوایل انقلاب روحیه قرض‌الحسنه و توجه به ضعفا و ارزش‌های دینی بیشتر بود، ولی به مرور بانک‌ها ذائقه دینی مردم را تضعیف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته روزنه‌ای برای احیای این سنت الهی شود و گامی مهم برای اصلاح آن بردارد.

وی با بیان آمارهایی از نظام بانکی گفت: مردم از مجموعه‌هایی که ربوی نیستند و برای رفع نیازهای ضعفا قدم بر می‌دارند بیشتر حمایت می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: بر اساس این آمارها حدود 80 درصد بدهکاران بانکی آنهایی هستند که رقم‌های کلان گرفته‌اند که نشان می هد کسانی که جزو طبقات معمولی هستند بیشتر تعهد دارند وام خود را برگردانند.

وی گفت: اگر شما عزیزان خودتان پای این باور و ارزش دینی بایستید مطمئن باشید که برکات خداوند شامل شما شده و بیش از پیش اعتماد دیگران برای حضور در بانک جلب می‌شود؛ مطمئن باشید ارزش خدمت به ضعفا بیشتر از خدمت به کسانی است که وام نجومی می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با توصیه به دلسرد نشدن در مسیر دستیابی به اهداف، از وجود خلاقیت در بانک قرض الحسنه مهر ایران قدردانی کرد و گفت: ابتکارات و ایده‌های نو شما توسعه بخش و گامی ارزشمند در جذب منافع است و شایسته است همراه با ایده‌های نو برای جذب منابع، توسعه بسترهای فناورانه به‌منظور کاهش هزینه‌ها را هم در دستور کار خود قرار دهید.
انتهای پیام/ 313/30

 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha