شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سجاد فراهانی

​حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: طلبه در ارتقا تحصیلی خود و مدرسه علمیه نقش مستقیمی دارد و تلاش در مسیر تحصیل و آموزش باید همراه با تهذیب و کسب معرفت دینی باشد.

حجت الاسلام سجاد فراهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه روند کیفی تحصیلی طلاب مدارس علمیه در سطح کشور مناسب است و سیر صعودی دارد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه تاکید کرد: طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه نیز از نظر تحصیلی رشد کیفی خوبی دارند که امیدواریم در سال های آینده این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مدرسه علمیه شهرستان قروه اساتید مجرب و متعهدی حضور دارند، گفت: خوشبختانه مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه از حیث اساتید مشکلی ندارد و سطح علمی آنها بسیار مناسب است، لذا طلاب باید از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

حجت الاسلام فراهانی عنوان کرد: با این وجود باید گفت که خود طلبه نیز در ارتقای تحصیلی خود و مدرسه علمیه نقش مستقیمی دارد، یعنی تلاش در مسیر تحصیل و آموزش طلاب باید همراه با تهذیب و کسب معرفت دینی باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بحث امکانات سخت افزاری نیز مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه وضعیت خوبی دارد که این امر می تواند کمک شایانی به ارتقا سطح تحصیلی طلاب داشته باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه بین مدارس علمیه و دیگر مراکز آموزشی تفاوت هایی از نظر کمی و کیفی وجود دارد، افزود: در مراکز آموزشی همانند دانشگاه ها و... توجه و تمرکز بیشتر بر روی آموزش و علم آموزی است، اما در مدارس علمیه علاوه بر این اهداف، موضوع تهذیب نیز مورد نظر و توجه اساتید حوزوی می باشد.

حجت الاسلام فراهانی گفت: یکی دیگر از برنامه های بلندمدت حوزه علمیه استان کردستان، بحث نهادینه کردن دروس قرآنی در مدارس علمیه است که خوشبختانه این طرح از سال تحصیلی جدید مورد توجه اساتید قرار گرفته است و در حال حاضر مدرسه علمیه قرآنی در شهرستان بیجار فعال است.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه تصریح کرد: طلابی که استعدادهای قرآنی دارند می توانند بدون هیچ گونه دغدغه ای مباحث قرآنی را دنبال کنند، زیرا به اساتید قرآنی به راحتی دسترسی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha