پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید با استفاده از رهنمودهای تحولی مدنظر مقام معظم رهبری منظومه ای تدوین کرد، گفت:‌ تقویت، تربیت و توانمند سازی روحانیت برای پاسخگویی به نیاز های جامعه، نظام و بین الملل از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که همه این عرصه ها به صورت مشترک در حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسیلمین سید مصباح عاملی، صبح امروز در دوازدهمین هم اندیشی سالانه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در حال برگزاری است، ابراز کرد: در طول تاریخ نگاه های متفاوتی درباره احیاگری وجود داشته است، اما فرمایش امام رضا(ع) نشان می دهد که اگر در طول تاریخ اشکالی وجود دارد به خاطر این است که آموزه های مکتب امامت و ولایت به درستی برای جامعه تبیین نشده و گرنه اثر «محاسن کلامنا» محقق می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی فعالیت های نرم افزای در دنیا حرف اول را می زند و حتی مستکبران نیز در همه عرصه ها از ابزار علمی و فرهنگی بهره می برند و باید حرکت خود را با استفاده از ظرفیت ها و توان بالای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ادامه دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه تحول در صورتی موفقیت آمیز است که در هر سه مرحله نگاه تحولی و اعتقاد به آن، گفتمان و هم اندیشی تحولی و عمل تحولی وجود داشته باشد، ابراز کرد: نگاه تحولی اساس کار است و گفتمان نیز ملکه تحول را در اندیشه ها ایجاد می کند و به معنی آن است که زوایای مختلف تحول را بررسی و نهادینه می کند که بسیار مهم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اضافه کرد: عمل تحولی نیز هم راستای ایمان است و هرگاه بخواهیم مومنانه عمل کنیم باید این سه مرحله را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با استفاده از رهنمودهای تحولی مدنظر مقام معظم رهبری منظومه ای تدوین کرد، گفت:‌ تقویت، تربیت و توانمند سازی روحانیت برای ورود به عرصه ها و نیز پاسخگویی به نیاز های حوزه، جامعه، نظام و بین الملل از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که همه این عرصه ها به صورت مشترک در میان حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی توضیح داد: این عرصه ها نسبت به دانش آموزان از آن جهت مهم است که ‌پاسخگویی به قشر اولویت دار جامعه می باشد و دانش آموزان کسانی هستند که باید در عرصه های بین المللی حضور یابند و از سوی دیگر همین افراد حوزه های علمیه را در آینده تشکیل می دهند و برای نظام اسلامی نیز متولیان و کارگزاران نظام دینی هستند.

وی با در ادامه با بیان اینکه هیئت های اندیشه ورز در حوزه علمیه خراسان با هفت قرارگاه دانشی تشکیل شده و در همین چهار عرصه برنامه ریزی شده، اظهار کرد: این حرکت عمیق، وسیع، اولویت دار و بزرگ، الزامات خاص خود را دارد که باید به آن توجه کرد و دانست که برنامه روزآمد و کارآمد و تربیت نیرو برای ورود به این عرصه ها مهم است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه به آموزش مبتنی به پژوهش نیاز است و حرف اول را همین امر می زند، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان آمادگی دارد با بهره بردن از نیروی ماهر و با استفاده از هیئت های اندیشه ورز و قرارگاه های علمی خود، نیروی ماهر و متناسب تربیت کند و بعد از آن اقدام های تحولی را انجام دهد.

وی افزود:‌ امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد و این حرکت ارزشمند را قدر دانسته و با حضوری جهادی، دانشی و تربیتی اقدام شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha