جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عادلی

حوزه/ مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که موقوفات و واقفان یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌هایی که داشته‌اند در راستای پاسداشت فضائل اخلاقی است، گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از مهمترین اماکن پاسخگو به شبهات از دیرباز به وسیله موقوفات اداره‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ولی عادلی مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه، پیش از ظهر امروز  در همایش یاوران وقف در بیرجند، اظهار کرد: وقف، یکی از ماندگارترین امور خیر است، که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با بیان این‌که در زمان جاهلیت و انسان‌های اولیه کسانی که دارای زور و بازوی بیشتری بودند؛ بر دیگر انسان‌ها حکومت می‌کردند، تصریح کرد: بعد از آن روال کار عوض شد و کسانی که دارای نوزاد پسر می‌شدند، این برتری را داشتند و بعد از آن، علم و دانش ملاک برتری اقوام نسبت به یکدیگر شد، تا این‌که مدت‌ها بعد از این قضیه، بشر به مرحله‌ای رسید که داشتن "اخلاق" ملاک برتری قرار گرفت.

مدیر کل‌ امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی یادآور شد: بعد از این‌که  به موشکافی اربعین حسینی پرداخته شد و علت عشق به سرور و سالارشهیدان(ع) مورد بررسی قرار گرفت، به این نتیجه رسیدند، که دلیل عشق و محبت افراد به ائمه اطهار(ع) و همچنین امام حسین(ع)،"اخلاق‌مداری"‌ است.

یکی از مهمترین اقدامات دشمن، کمرنگ کردن ارزش‌های دینی است

حجت الاسلام عادلی ادامه داد: امروزه همه آشفتگی‌های استکبار و دشمنان به همین دلیل است، که شاهد آن هستند که ملت‌ها از حکومت‌هایی تبعیت می‌کنند، که اخلاق‌مداری در راس اخلاقیات آنان قرار دارد.

وی ضمن اشاره به پایبند نبودن آمریکایی‌ها به فضایل اخلاقی،عنوان کرد: بر اساس نظریات بسیاری از سیاستمداران، حکومت آمریکایی‌ رو به افول بوده و این یک نوید بزرگ است، که قرآن کریم به آن وعده داده است.

مدیر کل‌ امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه  ضمن اشاره به اقدامات دشمن در عرصه‌های مختلف ابراز کرد: یکی از مهمترین اقدامات دشمن، کمرنگ کردن ارزش‌ها، بویژه کمرنگ کردن اربعین حسینی بود، که خوشبختانه این همایش بزرگ و اربعین با شکوه و عظمت و به صورت کاملا مردمی برگزار شد.

حوزه علمیه بهترین پاسخگو به انواع شبهات‌ شناخته شده است

حجت الاسلام عادلی با بیان این مطلب که موقوفات و واقفان یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌هایی که داشته‌اند، در راستای پاسداشت فضائل اخلاقی بوده است،بیان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از بهترین اماکن پاسخگو به انواع شبهات‌ شناخته شده است، که به وسیله موقوفات  اداره می شوند.

وی ادامه داد:  امروزه بسیاری از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مطرح کشور موقوفه هستند و  این نشان از اهمیت وقف در جامعه است.

مدیر کل‌ امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه در ادامه صحبت‌هایش حفظ عین و اصل موقوفات را مقدم بر دیگر مسائل دانست و افزود: ما موقوفاتی داریم، که واقفان آن در صد سال قبل مرحوم شده‌اند، ولی از محل موقوفات‌شان در ماه مبارک رمضان برایشان‌ ختم قرآن گرفته شده و در ایام سالروز ازدواج امام علی(ع)‌ و فاطمه زهرا(س)از محل نیات آن‌ها هزینه ازدواج جوانان مستضعف پرداخته می‌شود‌.

حجت الاسلام عادلی تبیین کرد: وقف، سبب زنده نگهداشتن، نام واقف تا پایان دنیا می‌شود، که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

امامزادگان زمین را نورانی کرده اند

مدیر کل‌ امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه ضمن اشاره به بحث امام زادگان، مطرح کرد: امام زادگان همانند: ستارگان درخشانی هستند، که سبب نورانی کردن زمین می‌شوند .

وی با اشاره به وجود ۸هزار امامزاده و بقعه در سطح کشور،گفت: وجود قریب ۱۰۰امامزاده و بقعه در استان خراسان‌جنوبی نیز مایه مباهات است.

مدیر کل‌ امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه از بهره مندی 35 هزار و 996 بیمار نیازمند از محل موقوفات منطبق در سال گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: همان‌طور که اشاره شد موقوفات، اموال مبارکی در راه ترویج فرهنگ علوی و نبوی است و بایستی با توجه به نیات واقفان در زمینه های مختلف استفاده شود.

حجت الاسلام عادلی اضافه کرد: در سال جاری نیز 650 نفر از افراد نیازمند در قالب طرح زائران حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که موضوع حفظ کرامت انسانی افراد نیازمند بسیار مورد توجه است، بسیاری از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه رسانه‌ای نمی‌‌شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha