شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه فرهنگ وقف نیز ظرفیت بزرگی برای نظام اسلامی است، مطرح کرد: اگر این فرهنگ به سمت فراگیر شدن و علمی شدن توسعه یابد می‌تواند دستاوردهای بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی کشور که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها یک سال بعد از تبعید امام رضا علیه‌السلام به ایران سفر کردند، اظهار کرد: سالروز ورود ایشان گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام رضا علیه‌السلام به این کشور نیز است.

وی با بیان اینکه در کنار مقابر بزرگان شهرها و مراکز فرهنگی شکل گرفته‌اند، اضافه کرد: محافل نقل حدیث و دینی در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها شکل گرفت و بعد از مدتی این محافل تبدیل به مدارس علمیه شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ایجاد کتابخانه‌ها و مدارس علمیه را از برکات بقاع متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی گنجینه‌های بزرگی هستند که در کشور مغفول مانده‌اند و باید به آن‌ها بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ وقف نیز ظرفیت بزرگی برای نظام اسلامی است، مطرح کرد: اگر این فرهنگ به سمت فراگیر شدن و علمی شدن توسعه یابد می‌تواند دستاوردهای بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام فلاحی از تاثیر راهکارهای فرهنگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد و ادامه داد: کتابخانه‌ها و موزه‌ها در ارتقای فرهنگ جامعه نقش مهمی دارند و امیدواریم استفاده کردن از این ظرفیت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha