جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

​حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: اگر وزارت آموزش و پرورش بر روی مباحث قرآنی سرمایه گذاری کلانی داشته باشد، نهادینه شدن آن در جامعه اسلامی راحت تر و عمیق تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، ظهر امروز در نشست پیشکسوتان قرآنی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر می خواهیم مسلمان واقعی و پیرو راستین رسول اکرم (ص) باشیم باید به ویژگی ها و آنچه که قرآن دستور داده است به درستی عمل کنیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: امروز باید هرکسی که در جامعه اسلامی زندگی می کند با قرآن کریم آشنایی کامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حنجره‌های طلایی صوت خوانان لباس زیبایی است که بر تن آنان پوشیده شده است، افزود: برای اینکه بهتر بتوان در آیه آیه قرآن کریم تدبیر و تامل کنیم باید با صوت، قرآئت، ترتیل و... به خوبی آشنایی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: امروز واجب ترین امر در جامعه اسلامی آشنایی خانواده ها با قرآن کریم و عمل به دستورات آن است، زیرا عمل به قرآن سبب رستگاری ما در دو عالم خواهد شد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت استان کردستان در مباحث قرآنی در کشور بسیار مناسبت و در حد ممتاز است، زیرا باید قدر این نعمت الهی را به خوبی مردم بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: همچنین امروز باید وزارت آموزش و پرورش بر روی مباحث قرآنی سرمایه گذاری کلانی داشته باشد، زیرا در صورتی که مباحث قرآنی از طریق آموزش و پرورش پیگیری شود، نهادینه شدن آن در جامعه اسلامی راحت تر و عمیق تر خواهد بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: یکی از طرح ها در حوزه فعالیت های قرآنی در کشور، موضوع طرح حفظ قرآن کریم در کشور می باشد که در این طرح سهم استان کردستان می تواند بسیار بالا باشد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم حفظ جزء 30 قرآن کریم مدخل ورود به حفظ سایر جزء‌های قرآن می باشد، افزود: امروز مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی باید به قرآن به عنوان یک مسئله مهم و کلیدی نگاه کنند و برای نهادینه سازی آموزه های قرآنی در محیط کاری خود تلاش وافری داشته باشند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم، بیان کرد: مبحث جلسات خانگی قرآن کریم در دوران رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام از رونق خاصی برخوردار بوده است، زیرا ورود این جلسات به منازل، می تواند بهتر به حل مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی جامعه کمک کند.

حجت الاسلام محمدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برنامه هایی همانند توزیع رحل و کتاب قرآن کریم در کشور با اولویت استان کردستان، توجه به قرآن محور کردن رشته‌های دانشگاهی و تخصیص اعتبارات قرآنی بیشتر به استان کردستان را در دست انجام دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha