پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به شدت گرفتن تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی، گفت: باید طلاب را طلایه داران و پیشانی جبهه فرهنگی انقلاب در مقابل جنگ نرم دشمنان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه باید به خوبی تفاوت وضعیت کنونی را نسبت به دوره های گذشته  احساس کنند و در امر تحصیل دقیق تر و جامع تر عمل کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در ادوار گذشته وظایف طلاب محدودتر بود و بیشتر طلاب وقت خود را بر روی فراگیری دروس درسی و حوزوی معطوف می کردند، ولی اکنون حوزه فعالیت طلاب بسیار گسترده تر شده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب در جامعه از جایگاه خاصی برخوردارند، افزود: نگاه و باور جامعه نسبت به روحانیون و طلاب بسیار متفاوت تر و ویژه تر از سایر اقشار است. امروز جامعه حساب ویژه ای روی عملکرد حوزه های علمیه باز کرده است، لذا طلاب باید در دوران تحصیل تلاش کنند که کارنامه موفقی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی طلاب بعد از اتمام دوران تحصیل در مدارس علمیه آغاز می شود، گفت: طلاب بعد از اینکه دوران تحصیلات خود را به پایان رساندند، آن گاه با ورود به جامعه وظایف دینی، اجتماعی و فرهنگی آنان چند برابر می شود.

حجت الاسلام پرندیان با اشاره به اینکه امروز جهان عرصه جنگ نرم شده، اظهار داشت: امروز شاهد شدیدترین هجمه های فرهنگی علیه نظام و انقلاب هستیم که مقابله با آن نیازمند تشکیل جبهه ای واحد و مستحکم است و بی شک سربازان و مدافعان این جبهه فعالان فرهنگی و مذهبی خواهند بود، لذا باید طلاب را طلایه داران و پیشانی جبهه فرهنگی انقلاب در مقابل جنگ نرم دشمنان قلمداد کرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید بتوانند جوابگوی شبهات دشمنان در جامعه باشند، گفت: امروز دشمنان با ایجاد شبهات دینی به دنبال اضمحلال جامعه اسلامی به ویژه نسل های جوان و نوجوان هستند، لذا باید در این بین کسی یا نهادی باشد که توانایی جوابگویی به این شبهات دینی و عقیدتی را داشته باشد، بنابراین جامعه در این مورد حساب ویژه ای بر روی حوزه های علمیه و طلاب باز کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: امروز اگر طلاب فقط توجه خود را روی کتب درسی و حوزوی معطوف کنند و مطالعات فراگیر دینی نداشته باشند، بی شک در جوابگویی به شبهات دینی و عقیدتی دشمنان کم خواهند آورد و این خواسته قلبی دشمنان و معاندان نظام و اسلام است.

حجت الاسلام پرندیان در ادامه سخنان خود گفت: یکی از بهترین راههای پیش روی طلاب برای توانایی پاسخ دادن به شبهات دینی و عقیدتی دشمنان، مطالعه کتب شهید مطهری است، لذا باید طلاب در دوران تحصیل کتب این علامه را به خوبی مطالعه و درک نمایند.

وی در پایان سخنان خود وضعیت تحصیلی طلاب استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه علیرغم برخی کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری، وضعیت کیفی تحصیلات طلاب مدارس علمیه سطح استان در حد مطلوبی است که این معلول تلاش و زحمات اساتید حوزوی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha