چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی کارشناس و مشاور

حوزه/ حجت الاسلام دهنوی گفت: ۸۰ درصد از مردانی که به بیراهه رفته و با نامحرم ارتباط برقرار کردند، به خاطر تأمین نشدن غریزه جنسی بوده است، همچنین ۸۰ درصد از خانم هایی که به بیراهه رفتند به خاطر تأمین نشدن عواطفشان است، و لذا برای حفظ قوام خانواده باید مردان به عواطف زنان و زنان به غریزه جنسی همسرشان توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین دهنوی، در نشستی با عنوان «گلبرگ زندگی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه(س) اصفهان، گفت: بیشتر مشکلات خانوادگی با تزریق عنصر عاطفه و محبت حل می شود.

وی افزود: اسلام برای تمام شئون زندگی بشر برنامه دارد و تمام نکات مهارت های زندگی غربی ریشه روایی دارد، به طور مثال در کتاب مردان «مریخی، زنان ونوسی» به مهارت ارتباطی اشاره می کند و می گوید زن و شوهر بایستی در روز 20 الی 30 دقیقه کنار هم بنشینند. این نکته در روایت پیامبر(ص) نیز آمده که اگر زن و شوهر کنار هم بنشینند، خانه آنان مسیر رفت و آمد ملائکه می شود.

این کارشناس تربیتی خاطر نشان کرد: در زندگی مشترک گاهی انسان دچار بن بست می شود، ولی باید معتقد بود که مسلمان با داشتن کامل ترین و جامع ترین دین هیچ گاه بن بستی ندارد، لذا برای تمام مسائل بایستی پیگیری کرد تا راهی درست و منطقی یافت.

حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد: از امام علی علیه السلام پرسیدند که اگر عیبی و یا دروغی در اطرافیان دیدیدم چه کنیم؟ امام فرمودند احمل أخاك المؤمن على سبعين محمل یعنی توجیه کن تا هفتاد بار؛ مثلا اگر دیدید خانمی به همسرتان زنگ زده اصلا گمان بد نبرید و بگوئید که شاید مادر، خواهر، خواهر زاده، برادر زاده، ... است و حتی اگر مطمئن شدید که با نامحرم حرف می زند، به تغافل بزنید، چرا که اگر ابراز کنید که می دانید؛ قطعا حیا و حرمت بینتان از بین می رود و رسما با نامحرم ارتباطش را بیشتر می کند و زندگی خراب خواهد شد.

 وی افزود: ۸۰ درصد از مردانی که به بیراهه رفته و با نامحرم  ارتباط برقرار کردند، به خاطر تأمین نشدن غریزه جنسی بوده، همچنین ۸۰ درصد از خانم هایی که به بیراهه رفتند به خاطر تأمین نشدن عواطفشان بوده است، و لذا برای حفظ قوام خانواده بایستی مردان به عواطف زنان و زنان به غریزه جنسی همسرشان توجه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha