پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ مشاور و استاد حوزه خواهران در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: همنشین نیکو باعث رشد انسان می شود و همنشین بد او را از درجات عالیه به زیر می کشاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست مشاوره ای با موضوع «راهکارهای ایجاد انگیزه در طلاب»، با سخنرانی خانم وجیهه شکرانی پور، مشاور و استاد حوزه خواهران، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

 شکرانی پور در این نشست به عوامل بی انگیزگی طلاب جهت رسیدن به درجات بالا اشاره  کرد و گفت: از جمله موانعی که باعث می شود طلبه دچار بی انگیزگی شود، عدم اعتماد به نفس است.

وی افزود: زمانی که طلبه در بحث خود شناسی دچار ضعف شود، اعتماد به نفسش را از دست می دهد، بنابراین طلبه باید موانعی را که بر سر راه خودشناسی وجود دارد، بر دارد، تا اعتماد به نفسش بالا رفته و در پی آن انگیزه او هم افزایش یابد.

مشاور و استاد حوزه حوزه خواهران در ادامه گفت: از مواردی که مانع خود شناسی یک طلبه می شود این است که دائم در امور دیگران کنجکاوی کند، وقتی طلبه به فکر ارزیابی دیگران باشد و همیشه عیوب دیگران را بررسی کند، از خود غافل می شود.

وی، دومین علت را تاثیر جامعه و دوستان بر روی طلبه دانست و گفت: همنشین نیکو باعث رشد انسان می شود و همنشین بد انسان را از درجات عالیه به زیر می کشاند.

مشاور و استاد حوزه افزود: مسأله این است به جای این که طلبه در جامعه اثر بگذارد، جامعه بر او اثر می گذارد. چرا طلبه خود را در موج جامعه غرق می کند و همراه با سایر مردم، در مسیری که در شأن یک طلبه نیست، حرکت میکند؟  

وی در پایان به مدل انسان های موفق اشاره کرد و گفت: انسان های موفق، مثبت فکر می کنند، مثبت حرف می زنند، هوشیار هستند، لباس مرتب می پوشند، مدیریت زمان دارند و برنامه ریزی می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha