چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست سياسي FATF، مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ کارشناس سیاسی در نشست بصیرتی مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: عربستان و اسرائیل ناظر FATF هستند که مبادا پول برای تروریست‌ها هزینه شود!! در حالی که خود این‌ کشورها تروریست پرورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای سادات کرمی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری، بیان کرد: دشمن با برنامه ریزی های متعدد سعی کرد به هدف خود در موضوع هسته ای دست یابد، اما این امر با درایت رهبری متوقف شد و  به اهداف خود یعنی استاندارد کردن انقلاب طبق قوانین غربی دست نیافت .

وی افزود: FATF  یک سازمان دولتی است که در سال 1989 با ابتکار گروه کشورهای پیشرفت و سران جی‌ــ7 با توجه به سیاست های توسعه برای مبارزه با پول شویی تاسیس و در سال 2001 به عمل در مبارزه با تامین مالی تروریسم گسترش یافت.

وی در مورد شروط پیوستن به FATF  اعلام کرد:‌  اولین شرط این بود که پول‌ها نباید به سمت پول‌شویی برود، اما پس از حملات 11 سپتامبر،  شرط دیگری گذاشتند که مبارزه با تأمین مالی تروریست بود و در آن بانک‌ها نباید به تروریست‌ها پول دهند؛ ظاهر قضیه خیلی خوب است که کمک مالی به تروریست و پولشویی نباید باشد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: پس از مدتی G7 به G20 تبدیل شد که شامل کشورهایی چون آرژانتین، استرالیا، اتریش، برزیل، کانادا، فرانسه و آلمان می‌شود. اما نکته حائز اهمیت این است که  عربستان و اسرائیل ناظر FATF هستند که مبادا پول برای تروریست‌ها هزینه شود!! در حالی که خود این‌ کشورها تروریست پرورند.

وی تصریح کرد: تمام حرف ما این است که معنای تروریست در تفسیر FATF متفاوت از معنای واقعی آن در جهان است؛ این معاهده از ما خواسته که تمام اطلاعات مالی و مراودات بانکی داخلی و خارجی را به این کارگروه و به آمریکا،‌ اسرائیل و عربستان بدهیم. این کشورها برای اینکه به FATF معنا دهند، آن را ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت بردند تا به لحاظ بین‌المللی الزام‌آور شود و یکی از بندهای آن، سیستم خود تحریمی است که خیلی از ارگانها توسط خود دولت ایران تحریم می گردند.

سادات کرمی اظهار کرد: طبق دین مبین اسلام نباید با دشمن وارد روابط اقتصادی و بحث سیاسی شد و این ارتباط ها را باید با کشورهای همسو و هم کیش و هم آیین خود داشته باشیم؛ در حالی که متاسفانه در جامعه امروز ما، ملاک و معیار بعضی افراد در مباحث سیاسی و اقتصادی، دوستی با دشمن است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: شما طلاب به عنوان سربازان ولایت، باید در مسیر آرمان های انقلاب حرکت کرده و با ایجاد شبکه های روشنگری و تبلیغی، افکار عمومی را مدیریت کرده و مانع نفوذ دشمن در اقشار  مختلف جامعه شوید.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha