جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که در حال حاضر نیز حوزه های علمیه برای اداره بهتر نیازمند موقوفات جدیدی است، تصریح کرد: در مازندران بیش از ۷۰۰ عالم واقف داریم که نشان دهنده از پیشگامی روحانیت در عمل به وقف واین سنت حسنه دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در همایش عالم واقف خیراندیش در بهشهر به نقش مهم و مؤثر علما و فقهای دینی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: علما خود از پیشگامان ترویج و گسترش فرهنگ وقف بودند.

وی با بیان این که بسیاری از موقوفات از سوی خود علما وقف شده است، افزود: اگر امروز مسأله وقف در جامعه اسلامی همچنان زنده و پویا است به دلیل تلاش های تبلیغی علما و روحانیت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که علما در برابر انحرافات و کژی ها با قدرت ایستادند و هیچ گاه عقب نشینی نکردند، افزود: حفظ و گسترش معارف دینی در جامعه اسلامی مرهون علمای بزرگ دین است که حتی در این مسیر سخت خون پاک خود را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که علما در موضوع وقف نیز همواره تلاش کردند و منابر و خطابه های خود را نیز به نشر و گسترش این فرهنگ و سنت حسنه دینی اختصاص دادند، بیان داشت: امروز نیز به منظور گسترش بیشتر این سنت مهم دینی نیازمند همراهی علما وروحانیت هستیم.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران با اشاره به این که تجربه ثابت کرده علما و روحانیت در هر موضوعی ورود پیدا کنند آثار و برکات بسیاری را با خود به همراه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: روحانیت به دلیل نفوذ فکری که در جامعه دارد می تواند بهترین نقش را در گسترش فرهنگ وقف ایفا کند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در مازندران بیش از 700 عالم واقف داریم، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده از پیشگامی روحانیت در عمل به وقف واین سنت حسنه دینی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در گذشته علما به منظور اداره مناسب حوزه های علمیه، موقوفات بسیاری را در این خصوص از خود به یادگار گذاشتند، بیان داشت: در حال حاضر با احیاء و مدیریت صحیح این موقوفات می توانیم بسیاری از مشکلات مدارس علمیه را رفع کنیم.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که در حال حاضر نیز حوزه های علمیه برای اداره بهتر نیازمند موقوفات جدیدی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت بالای وقف بیشتر در جهت حمایت و تقویت از مدارس علمیه بهره گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha