پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اکبرپور

حوزه/معاون هماهنگ کننده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی گفت: ما باید شهدای روحانی را به مردم و نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم؛ چراکه شهدای روحانی نه تنها در عملیات‌ها و صحنه‌های جنگ حضور فعال داشتند بلکه در ایام دفاعی و پشتیبانی در سنگرها مشغول تبلیغ دین اسلام بودند.

حجت الاسلام علی اکبرپور معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی در حاشیه یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، شهادت از عمیق ترین مفاهیمی‌ است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، صحنه‌های بی مانند و شگرفی را آفریده است و قرآن کریم، در سوره‌های متعددی از شهادت و ارزش و اهمیت والای آن اشاره کرده است.

وی افزود: امروز اسلام تنها به خاطر ایثار و شهادتی که امام حسین(ع) در کربلا به نمایش گذاشت، زنده مانده است و انقلاب اسلامی ما نیز گوشه ای از صحنه های کربلای امروز را به جهانیان به نمایش گذاشته است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند، تصریح کرد: ما باید شهدای روحانی را به مردم  و نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم؛ چراکه شهدای  روحانی نه تنها در عملیات‌ها و صحنه‌های جنگ حضور فعال داشتند بلکه در ایام دفاعی و پشتیبانی در سنگرها مشغول تبلیغ دین اسلام بودند.

حجت الاسلام اکبرپور با اشاره به نقش روحانیون در گسترش فرهنگ شهادت خاطرنشان کرد: روحانیت برای حمایت از نظام اسلامی و بقای ارزش های اسلامی، در طول دوران پر برکت انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی دریغ نکردند و بهترین اسوه های ایثار و رشادت هستند .

وی درخصوص جشن 40 سالگی انقلاب گفت: امروز جشن 40 سالگی انقلاب را مدیون خون شهدایی هستیم، که از جانشان گذشتند تا ما بتوانیم امروز با آرامش ادامه دهنده راهشان باشیم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha