پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی در دیدار با مسئول دفتر آستان قدس رضوی(ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه ذاتی حوزه های علمیه حمایت از اهداف راهبردی حرکت جهانی انقلاب اسلامی، گفت: اگر حرکتمان را با الهام از معارف اهل بیت(ع) و سیره و سبک امام(ره)، شهدا و منویات مقام معظم رهبری تنظیمشود، قطعا به جریان معنوی انقلاب،کمک کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در دیدار با مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی(ع) در کرمانشاه، با اشاره به اینکه دفاتر اُستانی با توجه به تاسیس کوتاه مدت در اربعین و زلزله سرپل ذهاب خوب درخشیدند، گفت: تاریخ 40 ساله انقلاب نشان از امدادهای غیبی برای حفظ نظام و ارزش های انقلابی دارد.

وی  با بیان سخن حکیمانه حضرت امام(ره) که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، افزود: فتنه هایی که از سَر انقلاب عبور کرد، هر کدام برای ساقط کردن یک نظام و یک سیستم حکومتی کفایت می کرد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای تقویت نظام، بروز رسانی روحیه اعتقادی و جهادی مردم، خصوصا جوان ها، اتفاقاتی در حال رخدادن است که نمی شود اینها را عادی تلقی کرد، ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب، دفاع مقدس اتفاق می افتد که روحیه ایثار و جهاد و شهادت، فرهنگ جهادی را به کل جامعه، خصوصا جوان ها تزریق می کند.

وی در ادامه با توجه به اینکه بعد از جنگ تحمیلی، رخوتی احساس شد و یکباره جریان مبارک راهیان نور راه می افتد که فضای جامعه را پالایش می کند، اضافه کرد: راهیان نور بعد از اینکه مقداری کمرنگ و یا دچار مقداری روزمرگی شد؛ بحث اعتکاف برای مردم انقلابی تجدید روحیه ای بود.

حجت الاسلام ایرانی در ادامه با بیان اینکه اتصال به دریای خروشان اربعین از تفضّلات الهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: جریان اربعین از لحاظ تاثیرگذاری معنوی، تثبیت یک جریان قوی و بی نظیری در طول تاریخ است.  

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه ذاتی حوزه های علمیه حمایت از اهداف راهبردی حرکت جهانی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: اگر حرکتمان را با الهام از معارف اهل بیت(ع) و سیره و سبک امام(ره)، شهدا و منویات مقام معظم رهبری تنظیمشود، قطعا به جریان معنوی انقلاب،کمک کرده ایم.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه فرصت هایی که برای خدمت در اختیار ماست، زمینه های پیش آمده ای است که نباید از بدهیم، گفت: در صورت کوتاهی از خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی، غیر از حسرت و خسران چیزی نصیب ما نمی شود.   

وی در ادامه با تقدیر از تولیت آستان ملکوتی رضوی(ع) به خاطر تاسیس دفاتر استانی، اظهار کرد: حجم کار صورت گرفته در کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی، کمک به روستائیان محروم، خدمت رسانی به زائرین اربعین، و ... در توان یک وزارت دولتی نمی باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان فعالیت گسترده خادمیاران بدون کمترین چشم داشت، همراه با روحیه ایثار و اشتیاق، در سطح استان را عنایت امام هشتم(ع) دانست و گفت: تاسیس دفاتر آستان قدس در مراکز ااستانها، در واقع یکی از مسائل تقویت کننده نظام اسلامی و ارزش های انقلابی است.  

پتانسیل معنوی عاشقان امام رضا(ع) در زلزله تبدیل به همبستگی بین مذاهب اسلامی شد

در این دیدار، حاج حسن موحد، مسئول نمایندگی دفترآستان قدس رضوی(ع) در کرمانشاه با بیان نحوه ایجاد دفاتر استانی و فعالیت خادمیاران رضوی(ع)، گفت: در دهه کرامت سال گذشته به لطف الهی با منشور رهبری معظم و مدیریت جهادی تولیت آستان قدس رخدادی مهم در استفاده از ظرفیت عظیم مردمی، منجر به تشکیل دفاتر استانی گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای مأموریت استانی، 8 تشکل برگرفته از نام مبارک امام هشتم(ع) ایجاد شد، افزود: در  اربعین 96 و زلزله سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی مردم نیازمند از شمیم مهربانی رضوی(ع) بهره مند گردیدند.

 موحد با اشاره به دستور مقام عظمای ولایت، خادمیاران رضوی در حادثه زلزله غرب کشور در کنار سایر خدمت رسانان، با 15 هزار روز کار جهادی، 620 ماشین شامل پتو، و اسباب و اثاثیه مورد نیاز زلزله زدگان، ایجاد آشپزخانه، راه اندازی قرارگاه امام رضایی ها(ع)، در خدمت زلزله زدگان بودند، گفت: پتانسیل معنوی عاشقان امام رضا(ع) در زلزله تبدیل به همبستگی بین مذاهب اسلامی گردید.

 وی از عملکرد دفتر آستان قدس در خدمت رسانی شبانه روزی به زائرین اربعین امسال خبر داد و گفت: در عین حالی که موکب شهر حمیل را آماده نمودیم اما بنابر درخواست مسئولین اُستانی و جهت استفاده بهتر زائرین،آنرا به راه آهن کرمانشاه انتقال دادیم.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی(ع) در کرمانشاه، با اشاره به ادامه خدمت رسانی به زوّارکربلا در بازگشت به کشور،گفت: با عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) در بهترین زائرسرا در داخل شهر با ظرفیت 2تا 5 هزار نفر اسکان، تمام تجهیزات پذیرایی  از زائران فراهم شد.

وی تصریح کرد: موکب های امام رضا(ع) در مراسم اربعین یکی از بهترین ایستگاه های خدمت رسانی به زائرین بودند.

 موحد با اشاره به این که دارای 40 تشکل جهادی آماده خدمت رسانی به نیازمندان هستیم، از ظرفییت 8500 نفری زیارت اوّلی ها و اعزام به مشهد مقدس خبر داد و گفت: 120 خودرو حامل لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند تحویل و از 8000 هزار خانوار سرکشی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha