سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فریدن

حوزه/ نشست اخلاقی با محوریت «خطبه ۱۱۰ حضرت امیرالمؤمنین در نهج البلاغه» با حضور اساتید، طلاب و کارکنان، در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام قاسم جمشیدی مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر داران در  نشست اخلاقی با محوریت «خطبه ۱۱۰ حضرت امیرالمؤمنین در نهج البلاغه»، در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن، گفت: برترین و بهترین چیزی که انسان ها می توانند به وسیله آن به تقرب و درجات بالا برسند، ایمان به خدا و پیامبر(ص) می باشد.

وی افزود: خداشناسی فطری است، ولی ظواهر دنیا، محبت ها و شهوت های دنیوی مانند زنگار روی آن را می گیرد. انسان باید با تأمل و کار بر روی خودش این حقیقت را بفهمد و از خداوند بخواهد که در این راه به او کمک کند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر داران ادامه داد: یکی از چیزهایی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است، روایات متعددی در مورد نماز آمده و در هیچ کدام از روایات، نماز را با دیگر عبادات مقایسه نکرده اند.

وی اظهار کرد: ادای زکات فریضه ای واجب است و روزه سپری است در برابر عذاب پروردگار که این دو نیز سبب تقرب به سوی خداوند می شود. حج نیز فقر را نابود می کند و گناهان را شستشو می دهد و سبب تقرب به خداوند است.

حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد: یکی از چیزهایی که انسان را مقرب خدا می کند، صله رحم است؛ صله رحم مال را زیاد می کند و طول عمر به انسان می دهد و اجل انسان را به تأخیر می اندازد.  

وی، یکی دیگر از مواردی که سبب تقرب به سوی خدا می شود را صدقه پنهان و کار نیک دانست و گفت: صدقه و کار نیک نهانی کفاره خطاهای انسان است. حال اگر صدقه آشکار برای رضایت و تقرب خدا باشد باعث دفع مرگ های بد از انسان می شود. اگر انسان کار نیک انجام دهد باعث می شود که انسان را از زمین خوردن های خارکننده حفظ کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha