سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند گفت: شهدا در آن زمان وظیفه خود را به خوبی تشخیص دادند و در جنگ شرکت کردند و ما نیز باید بر حسب زمان، وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام حسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: ایثار و شهادت از فرهنگ‌های اصیل و ریشه‌ای اسلامی است. اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود به طور قطع دشمنان در زمان پیامبراکرم(ص) اسلام را در نطفه خفه می‌کردند و امروز هم اگر این فرهنگ نباشد، مستکبران اجازه نمی‌دهند حقایق اسلامی به گوش مردم برسد چرا که جلوی چپاول‌گری و غارت‌گری آن‌ها را می‌گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مستکبران عالم می‌خواهند در دنیا سلطه‌گری کنند و نمی خواهند کسانی که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌دهند، ببینند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ملت ایران چهل سال با ایثارگری‌ها و فرهنگ شهادت جلو آمدند، تصریح کرد: تشخیص وظیفه و انجام وظیفه مهم است و یادواره‌های شهدا نیز باید ما را در این جهت راهنمایی کند.

وی ادامه داد: شهدا در آن زمان وظیفه خود را به خوبی تشخیص دادند و در جنگ شرکت کردند و ما نیز باید بر حسب زمان وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی مهم است، خاطرنشان کرد: ریشه تمام مشکلات از جهل و ضعف است و اگر با فرهنگ ناب اسلامی، توحید و باورهای ناب آشنا شویم به طور قطع فرهنگ مادی رخت می‌بندد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha