جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 468432
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
وقف

حوزه/ حجت الاسلام حسینی هرندی گفت: مسجد امام سجاد (ع) به پاتوق فرهنگی و انقلابی برای جوانان و عموم مردم تبدیل شده است و در مناسبت های مختلف مذهبی و همچنین در ایام تابستان برنامه های متنوعی اجرا می شود که باعث شده است آن را به مسجد تراز انقلاب تبدیل کند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی هرندی  متولی یک از موقوفه ها در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مناسبت دهه وقف، با اشاره به تعریف وقف و ارزش این عمل خیر، اظهار کرد: وقف به معنای اختصاص مالی در جهت منفعت مستمر دیگران بوده تا از آن بهره مند شوند.

این متولی موقوفه مسجد امام سجاد(ع) اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر وقف عامه کلیه مصارف مورد نیاز مسجد امام سجاد(ع) توسط پدر همسرایشان مرحوم آیت الله سیدمصطفی شریعت انجام شده است گفت: هدف اصلی مرحوم واقف از انجام این کار خیر برآورده شدن نیازهای مسجد در طول سال و انتفاع همیشگی جامعه از آن بوده است، چرا که هر کار دیگری غیر از وقف در طول زمان متوقف می شود اما وقف ادامه دار و ابدی است.

وی همچنین به واقف خیراندیش مرحوم آیت الله شریعت نیز اشاره کرد و افزود: آیت الله شریعت از مجتهدین اصفهان و پیش نماز مسجد امام سجاد(ع) بودند و نیازهای جامعه را همواره در نظر داشتند و می دانستند اگر نیازهای مادی مسجد برطرف شود، مسجد می تواند در زمینه انجام امور اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار موثر واقع شود.

حجت الاسلام حسینی هرندی خاطر نشان کرد: مسجدی که نیاز مادی نداشته باشد به طور مسلم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و لذا مرحوم واقف نیز بی نیازی مسجد و تعلقات آن را ملاک قرار دادند تا امام جماعت و سایر دست اندرکاران مسجد با فراغت بیشتر به انجام امور دیگر مسجد بپردازند.

وی هم چنین به بخشی از فعالیت های فرهنگی و اعتقادی مسجد امام سجاد(ع) که در سایه وقف مرحوم آیت الله شریعت در حال انجام است اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار هیئت فرهنگی و مذهبی در مسجد در حال فعالیت هستند از جمله یک هیئت سنتی که روزهای دوشنبه در مسجد فعالیت می کنند، هیئت دانشجویی، هیئت دعای ندبه، هیئت صحیفه سجادیه که آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان به شرح صحیفه پرداخته و از صدا و سیما نیز پخش می شود و علاوه بر آن، تشکیل  دارالقرآن در دو بخش برادران و خواهران نیز از دیگر فعالیت های مسجد می باشد.

این متولی موقوفه اضافه کرد: با این تدبیر در حال حاضر مسجد امام سجاد(ع) به پاتوق فرهنگی و انقلابی برای جوانان و عموم مردم تبدیل شده و در مناسبت های مختلف مذهبی و هم چنین در ایام تابستان برنامه های متنوعی اجرا می شود که باعث شده است مسجد امام سجاد(ع) را به مسجد تراز انقلاب تبدیل کند.

متولی موقوفه مسجد امام سجاد(ع) اصفهان عنوان کرد: از این جهت وقف را چشمه جاری می نامند که چشمه منشأ خوبی ها و برکات است، ممکن است این چشمه با توقف رو به رو شود، اما وقتی جاری باشد خیرات و برکات آن در طول زمان استمرار دارد و متوقف بر زمان و مکان نیست و منفعت آن شامل حال جامعه می شود و از این رو است که وقف را چشمه جاری می گویند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha