پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد حسین ظریفیان در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه

حوزه/ مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما گفت: کمیت و کیفیت که تاکنون به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی اخلاق رسانه ارسال‌شده نشانگر عطش جامعه نسبت به موضوع اخلاق رسانه است که در دو جنبه نظری و عملی به منصه ظهور رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما ظهر امروز در سلسله نشست‌های همایش علمی پژوهشی اخلاق رسانه با عنوان «رسانه و اخلاق زیست‌محیطی در اسلام» در خانه دین و رسانه قم، بیان کرد: همایش علمی پژوهشی اخلاق رسانه همکاری 40 موسسه علمی و حوزوی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی تصریح کرد: کمیت و کیفیت که تاکنون به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی اخلاق رسانه ارسال‌شده نشانگر عطش جامعه نسبت به موضوع اخلاق رسانه است که در دو جنبه نظری و عملی به منصه ظهور رسیده است.

مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما گفت: این مجموعه برای بومی‌سازی دین و رسانه تأسیس‌شده و توانسته قدم‌های مؤثری را در این زمینه بردارد و با استفاده از ظرفیت‌های روز رسانه با گرید isc در حال برگزاری است که در این زمینه دانشگاه‌ها و نهاد علمی تراز اول پای‌کار آمده‌اند.

وی افزود: این همایش باید پاسخگوی نیاز روز باشد، این پژوهشگاه ناظر بر 150 شبکه تلویزیونی و رادیویی تأسیس‌شده ازاین‌رو باید نیازهای این گستره عظیم رسانه را پاسخگو باشد.

دکتر ظریفیان اظهار داشت: حوزه رسانه دارای بخش‌ها و پارامترهای فراوانی همچون گویندگی، خبر، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، اجرا و بخش‌های فراوانی از این قبیل است که باید اخلاق رسانه در این بخش‌ها فعال باشد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی در خانه دین و رسانه شروع‌شده و این موج علمی و اخلاقی رسانه در حال گسترش است و بیش از 7 نشست تخصصی تا هفته آینده در تهران و قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما ابراز داشت: برای اولین بار با حرفه‌های رسانه‌ای و کسانی که نسبت جدی با رسانه دارند نشست‌هایی برگزار کردیم و پیشکسوت‌های رسانه‌ای در این نشست‌ها حضور پیداکرده و گفت‌وگوهای خوبی در جلسات 2 ساعته در مسائل اخلاقی آن حرفه به مرحله اجرا رسیده است.

وی در پایان گفت: این کار نباید به یک همایش علمی و پژوهشی و دبیرخانه‌ای اگرچه دائمی اختصاص پیدا کند و باید سازوکار بهتری برای مسئله اخلاق رسانه مطرح و اجرا شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha