چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دشتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام دشتی ریشه بحث پژوهش را تفکر و اندیشه دانست و گفت: استعدادهای درونی ما که خدادادی است بدون کاربرد فعال نمی شود، در حقیقیت ما یک زمین مستعدی در درون وجود خود داریم که این استعدادها در درونش نهفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی، امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) بوشهر، گفت: اهل علم می دانند که ریشه همه مباحث در باب پژوهش رابطه آن با حقیقت علم نهفته است.

عضو شورای حوزه علمیه استان بوشهر افزود: حقیقت علم یک حقیقت نورانی است. زمانی علم در یک کتاب می گنجید ولی امروز ده ها کتاب درباره همان علم نوشته و منتشر می شود، آیا این همه علم در ذهن ما وجود داشته است؟ خیر، بلکه این علم الهام گرفته از جای دیگری است.

حجت الاسام دشتی با بیان اینکه فکر و اندیشه زمینه ساز الهامات است، گفت: هر علمی در برابر جهل، نور می باشد و خداوند است که به واسطه زحمات ما این علم را ارائه می دهد و به علم نورانیت می بخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر، ریشه بحث پژوهش را تفکر و اندیشه دانست و گفت: استعدادهای درونی ما که خدادادی است بدون کاربرد فعال نمی شود، در حقیقیت ما یک زمین مستعدی در درون وجود خود داریم که این استعدادها در درونش نهفته است. اندیشیدن هم یک استعداد و آمادگی است. انسانی که زحمت می کشد و می اندیشد مانند زمینی است که آب از چاه آن بیرون می آورند.

وی بیان داشت: برخی با مطالعه کتاب میانه خوبی ندارند، کسی که در فکر کردن خود را به زحمت انداخته، آمادگی تفکر و اندیشه دارد و باید بنشیند و فکر کند، آن وقت تفکر زلال از درونش جوشش پیدا می کند، حافظه انسان هم به همین صورت است. انسان استعداد حفظ را در درون خود دارد، اما اگر بکارگیری نکند حافظه او کور خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha