جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبری

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری پنجمین دور گفت‌وگوی دینی شیعه و ارتدوکس رومانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد بین المللی، اظهار داشت: «توسعه گفتمان میان دینی و میان فرهنگی برای دستیابی به نقاط مشترک بین‌الادیانی جهت رسیدن به اهداف مشترک که همانا صلح و سعادتمندی بشری می‌باشد، در این  دور از گفتگوها مورد توجه ما قرار گرفته است».

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی تاکید کرد: «گفتمان تشیع مبتنی بر سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت ما را بر آن می دارد تا  در راستای جریان سازی و معرفی صحیح تمدن شیعی، از گفتمان های دینی در راستای این هدف استفاده نمود ».

وی با ذکر این مطلب که این همایش، پنجمین دور از نشست های تخصصی در زمینه گفتگوهای بین‌الادیانی به شمار می رود، به تبیین نتایج نشست‌های پیشین پرداخت و خاطرنشان کرد: «نشست اول و سوم در قم و نشست دوم و چهارم با عناوین مختلف حول گفتگوهای صلح محور و بررسی مشکلات معاصر بشر در حوزه دین و بحران معنویت پرداختند که در راستای رفع شبهات معاصر به اندازه‌ای مفید بوده که بیش از آن که ما دنبال برگزاری نشست‌ها باشیم. متولیان کلیسای ارتدوکس شامل اسقف‌های اعظم پی‌گیر برگزاری نشست هستند. طبعا تاثیرگذاری مثبت نشست‌های قبلی موجب برگزاری این نشست شده است».

شایان ذکر است: پنجمین دوره گفتگوی دینی اسلام و مسیحیت شیعه و ارتدوکس رومانی با موضوع « نقش هنر در ترویج پیام صلح”  با همکاری معاونت بین الملل و دبیرخانه گفتگوی ادیان پژوهشگاه بین المللی جامعة المصطفی العالمیة ازتاریخ 25 لغایت 30 آبانماه 1397 برگزار می گرد.

در این دور، هفت کشیش و اندیشمند مسیحی ارتدوکس رومانی و اساتید و فضلای جامعة المصطفی به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در نهایت تفاهم نامه ای بین جامعه المصطفی و کلیسای ارتدوکس رومانی به امضاء خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha