جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه برپایی نخستین حلقه‌های بازگو کردن احادیث اهل‌بیت(ع)، قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در کنار مضجع شریف بانوی کرامت شکل گرفته است، گفت: تاکنون به برکت حضور بانوی کرامت رخ‌دادهای بزرگی در استان قم رقم زده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بعد از یک سال از هجرت امام رضا علیه‌السلام صورت گرفته است، اظهار کرد: بعد از هجرت حضرت، توجه علویان و سادات نسبت به سرزمین قم افزایش قابل توجهی یافت به همین علت در قم بیش از 440 امامزاده حضور دارند.

وی با بیان اینکه برپایی نخستین حلقه‌های بازگو کردن احادیث اهل‌بیت(ع)، قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در کنار مضجع شریف بانوی کرامت شکل گرفته است، عنوان کرد: توجه بزرگان کشوری به قم، کوچ بزرگان به این شهر، تشکیل مدارس علمیه و اینکه ده‌ها هزار نفر از نقاط مختلف ایران و جهان برای زیارت به شهر قم آمدند، بر ظرفیت‌های این شهر افزوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: به برکت بانوی کرامت رخ‌دادهای بزرگی در استان قم رقم زده شده است؛ در گذشته در منطقه ساوه و کاشان اهل سنت حضور پررنگی داشتند اما حضور حضرت در قم موجب تاثیرگذاری بر فرهنگ اهل سنت می‌شود.

وی با بیان اینکه نشانه‌های رشد و تعالی قم بعد از هجرت بانوی کرامت به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: هجرت ایشان برای قم سرنوشت‌ساز بوده است به همین علت ما باید با توجه به اهمیت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به قم، 23 ربیع‌الاول را نام‌گذاری کنیم و در این نام‌گذاری باید به جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، قم و دستاوردهای این شهر از جمله حوزه‌های علمیه توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام  فلاحی با اشاره به اینکه تاکنون 15 عنوان مناسب برای نام‌گذاری ملی سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به قم درنظر گرفته شده ، مطرح کرد: امیدواریم در آستانه ورود حضرت بتوانیم به نام‌گذاری این سالروز برسیم و تولید و تهیه آثار مناسب با شخصیت این حضرت را رقم بزنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha