سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سیدی، رئیس اداره اوقاف اردکان

حوزه/ حجت الاسلام سیدی تثبیت موقوفات را از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه اردکان دانست و گفت: از ۲۴ مجوزی که در استان جهت تملکلات اعیان اخذ شده است، نزدیک به ۱۰ مجوز آن مربوط به اداره اوقاف اردکان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مهدی سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان، در جمع طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و گرامی داشت هفته وقف، اظهار داشت: وقف باقیات الصالحاتی است که سال های سال، بهره آن به واقف می رسد و شخص از ثواب آن تا روز قیامت بهره مند می شود.

وی در ابتدا رسیدگی به موقوفات، بقاع و امامزادگان و برگزاری مسابقات قرآنی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار داشت: این سازمان نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی زبانزد خاص و عام شده و خوشبختانه برنامه های خوبی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه اردکان 7 هزار و 500 رقبه دارد که در این میان یک هزار و 800 موقفه را در سامانه جامع موقوفات ثبت کرده است، ابراز داشت: بحث پذیره در سازمان اوقاف و امور خیریه از مهمترین بحث های پیش روی سازمان اوقاف است؛ پذیره اولیه، همان مبلغی است که با اجازه ولی فقیه برای فروش اعیان دریافت می شود.

حجت الاسلام سیدی در ادامه به برخی از اصول وقف اشاره کرد و گفت: موقوفات امانتی است نزد سازمان اوقاف که باید از حق و حقوقات وقف صیانت نماید که در این راستا پذیره مؤلفه ای شرعی و قانونی است که بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه نهاده شده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته بالغ بر 800 میلیون تومان اجرای نیت شده، خاطرنشان کرد: از طلاب و فضلا خواهشمندیم در مباحث وقفی پیش از اقدام عملیاتی، سوالات و دغدغه های خود را از سازمان اوقاف دریافت نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان با تاکید بر این که بر اساس سفارش امام خمینی(ره) در سال 63 موقوفات باید به صورت وقفی باقی بمانند، خاطرنشان کرد: بحث دسترنج در موقوفات در میان طلاب و مردم و فعالان حوزه وقف به عنوان دغدغه ای مطرح شده است و هیچ دسترنجی را برای موقوفات نمی توان اضافه نمود.

حجت الاسلام سیدی تثبیت موقوفات را از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه اردکان دانست و خاطرنشان کرد: از 24 مجوزی که در استان جهت تملکلات اعیان اخذ شده است، نزدیک به 10 مجوز آن مربوط به اداره اوقاف اردکان می باشد؛ همچنین در سال گذشته از 620 قرارداد تنظیمی بیش از 380 قرارداد آن را اداره اردکان انجام داده که در این راستا نیازمند همکاری طلاب و فضلا هستیم.

وی با بیان این که سه هزار قرارداد منقضی شده در شهرستان اردکان وجود دارد، اذعان داشت: برای تثبیت موقوفات و ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات نیازمند همکاری حوزه و سازمان اوقاف هستیم، ثواب احیای کنندگان موقوفات و فرهنگ وقف کمتر از وقف نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان حضور فعال طلاب در برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه را عرصه ای مهم دانست.

حجت الاسلام سیدی در بخش پایانی سخنان خود به پرسش های کتبی طلاب و فضلای شهرستان اردکان در رابطه با امورات وقف و دغدغه های آن پاسخ داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha