پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گزارش اف بی آی خبر از افزایش جرایم نفرت محور در تگزاس می دهد

حوزه/ در گزارش اخیر اف بی آی از جرایم نفرت محور و اسلام هراسی در ایالت تگزاس آمریکا در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که شهر آستین نسبت به شهرهای دیگر بیشترین رقم نفرت و عدم مدارا را داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از cbs، درگزارش اخیر اف بی آی در رابطه با معضل اسلام هراسی در ایالت تگزاس آمریکا درسال 2017 آمده که شهر آستین بیشترین برخوردهای اسلام هراسانه و جرایم نفرت محور را به خود اختصاص می دهد. به گفته اف بی آی از 10 جرم نفرت محور، 3 مورد به خاطر نژاد، 3 مورد به دلیل مسئله دین، 4 مورد جنسیت و 1 مرد به دلیل هویت جنسی به وقوع پیوسته اند. رقم کلی در شهر آستین از شهر دالاس نیز بالاتر بود که 400 هزار نفر بیشتر از آستین سکنه دارد. 14 مورد جرم نفرت محور نیز بیشتر از شهر 1.5 میلیون جمعیتی سن آنتونیو در آستین رخ داده بود. و جرایم نفرت محور در شهر هیوستون که 2.3 میلیون جمعیت دارد، 10 مورد کمتر از آستین بودند.

این گزارش همچنین نشان داد که جرایم نفرت محور در سرتاسر ایالت تگزاس در سال 2017 نسبت به سال گذشته افزایش 8 درصدی داشته اند. این درحالی که حمله  به مسجد آستین مربوط به گزارش سال آینده خواهد شد.

مرکز جامعه اسلامی در آستین شمالی سپتامبر امسال قربانی حملات اسلام هراسانه بود. در این میان اسلام مسعود امام جماعت مسجد، می گوید: این حادثه تنها برخورد علیه مسجد نبود بلکه سلسله اقدامات خرابکارانه دیگری نیز در مسجد رخ می دادند و ما معتقدیم که این ها جرایم نفرت محور هستند.

وی افزود: در یک حادثه لاستیک اتومبیل ها پاره شده و شیشه درها و پنجره ها شکسته شده بودند. دوربین های امنیتی تصویر فرد خاطی را نشان می دادند، اما پلیس آن فرد را دستگیر نکرد.

مسعود که از شنیدن این گزارش شگفت زده شده، می گوید: من در این شهر بزرگ شدم و افتخار مردم آن همیشه این بوده که شهر باز و رو به پیشرفت دارند.

در پی این حوادث مسجد نگهبان امنیتی شبانه روزی استخدام کردند. هرچند عبادت مسلمانان ادامه دارد اما آن ها معتقدند که جرایم نفرت محور بخشی از معضل جامعه کنونی آمریکا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha