پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «وظایف مؤمن در قبال امام زمان(عج)»، با حضور طلاب، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم زهرا امیری، استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران، در نشست اخلاقی با موضوع «وظایف مؤمن در قبال امام زمان(عج)» سخنان خود را با طرح سؤالی آغاز کرد و گفت: آیا تا به حال از خود پرسیده اید که برای فرج امام زمان(عج) چه اقداماتی انجام داده اید؟ در جواب، ما طلاب که مهر سربازی امام زمان(عج) به پیشانیمان حک شده، دستمان خالی است و این خیلی جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: در کتاب مکیال المکارم از آیت الله فقیهی 80 مورد عمل، برای منتظر آقا امام زمان(عج) آمده است. یکی از نشانه های منتظر واقعی، تخلق به حسن خلق می باشد. اخلاق محوری اصلی است که نه تنها باعث می شود امام زمان(عج) از دستتمان راضی باشند، بلکه موجبات یک زندگی موفق و رضایت افراد خانواده را نیز به همراه دارد.

استاد و مشاور حوزه خواهران افزود: یکی از وظایف ما این است که جایگاه امام زمان(عج) را بشناسیم و عظمت وجود مقدس ایشان را درک کنیم، و خود را مکلف به انجام  وظایفمان  بدانیم.

 امیری در پایان به دعای اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِيَةِ... اشاره کرد و گفت: دراین دعا از خداوند می خواهیم که توفیق طاعت و دوری از معصیت را به ما عنایت کند، توفیق طاعت حاصل نمی شود، مگر اینکه خود انسان، مقدمات این توفیقات را فراهم آورد. لذا باید توجه داشته باشیم که انجام  تمام اعمال نیک مثل توفیق ادای نماز اول وقت، توفیق زیارت اهل بیت(ع) و هر کار شایسته ای، از توفیقاتی هستند که شامل حال هر کسی نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha