جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تهذیب

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا (ص) سنندج اشاره به اینکه علم همراه با تهذیب جایگاه واقعی خود را پیدا می کند، گفت: تهذیب فقط مخصوص طلاب و روحانیون نیست، بلکه مقوله ای معنوی برای تمام بشریت است که فقدان آن جامعه را دچار چالش های اخلاقی و رفتاری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج، اظهار داشت: یکی از وظایف شما طلاب در دوران تحصیل به جز فراگیری کتب دینی و مذهبی، موضوع تهذیب می باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج افزود: همین مسئله تهذیب باعث تفکیک حوزه ها و مدارس علمیه از سایر مراکز آموزشی و علمی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه علم همراه با تهذیب جایگاه واقعی خود را پیدا می کند، گفت: اگر طالب علم تنها به دنبال کسب دانش و معلومات صرف باشد هرگز نمی تواند بگوید که عالم است، زیرا این تهذیب در عمل و نفس انسان است که به علم و دانش ارزش و بها می دهد.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه باید یکی از اولویت های مدیران حوزوی باشد، گفت: زمانی می توان گفت طلبه ای از همه نظر جامع است که هم در علم و هم در تهذیب سرآمد باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه خوشبختانه اساتید حوزوی در استان کردستان مسئله تهذیب را جدی گرفته اند، بیان داشت: در طول این مدت معاون تهذیب حوزه استان، تلاش های بسیاری برای ارتقا و نهادینه کردن بحث تهذیب در مدارس علمیه این استان داشته اند که این قابل تقدیر است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت سنندج گفت: از سوی دیگر طلاب با تهذیب نفس و عمل می توانند بهتر و با فکری آسوده تر به فراگیری علوم دینی بپردازند، لذا نباید مدارس علمیه از مسئله تهذیب طلاب غافل شوند.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تهذیب فقط مخصوص طلاب و روحانیون نیست، بلکه مقوله ای معنوی برای تمام بشریت است که فقدان آن جامعه را دچار چالش های اخلاقی و رفتاری می کند.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود تاکید کرد: یکی از اولویت های مدرسه سفیران هدایت سنندج از ابتدا تاکنون تاکید بر موضوع تهذیب در کنار علم آموزی بوده، لذا تمام سعی خود را در این زمینه داشته و داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha