شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد دستورانی مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان

حوزه/ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه تقویت روحیه انقلابی در نسل نواندیش آینده انقلاب را تضمین می کند، گفت: جلوه‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش در استان سمنان پررنگ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان سمنان، محمد دستورانی، در نشست هم‌اندیشی که به‌منظور چگونگی شیوه‌های دعوت دانش آموزان به نماز، در قالب کاروان فرهنگی در راستای برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان برگزار شد، مهم‌ترین دغدغه‌ آموزش‌وپرورش را تلاش برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان با تکیه‌بر آموزه‌های دینی و اعتقادی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به نام‌گذاری شعار آموزش‌وپرورش استان در سال‌های اخیر با کلمه مقدس نماز را ابتکاری خوب عنوان و خاطرنشان کرد: در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب اسلامی، شعار امسال آموزش‌وپرورش «مدرسه مهارت محور، تربیت عبد صالح» نام گرفت و با هم‌افزایی سه ضلع آموزش‌وپرورش، حوزه علمیه و خانواده‌ها سعی می‌شود اهداف عالیه این نهاد در بحث اعتقادی، مهارتی و انقلابی دانش‌آموزان تحقق یابد.

وی به همکاری حسنه و رو به رشد حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان سمنان به‌منظور تقویت روحیه انقلابی و اعتقادی دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: جلوه‌های همکاری بین این دو نهاد در استان سمنان پررنگ است و موج نسیم معنویتی که به مدد برگزاری اجلاسیه نماز در سطح استان وزیدن گرفت دلیل محکمی برای این ادعاست.

دستورانی با اشاره به اینکه فرهنگیان در سنگر تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی برای اشاعه فرهنگ نماز و شکوفایی دانش آموزان کوتاهی نکرده و پررنگ‌تر از همیشه در این عرصه ظاهر خواهند شد، اظهار داشت: درخت انقلاب به بهای جاری شدن خون جوانان زیادی تنومند شد و امروز تحت هیچ شرایطی نباید ذهن و اندیشه را میعادگاه دشمنان قرار داد.

وی تصریح کرد: بنده و همکاران این نهاد با تمام قوا و تمام قد برای ترویج روحیه سرزندگی در فضای تعلیم و تربیت تلاش خواهیم کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌ها جهت برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان، این اقدام معنوی را اتفاقی مبارک و خوشایند عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود این اجلاسیه با صرف حداقل هزینه اما به بهترین نحو برگزار شود چرا که کار فرهنگی دینی نیازمند سلیقه وافر است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری و برخی وزرا و وزیر آموزش‌وپرورش در جریان برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان، خاطرنشان کرد: سمنان چهاردهم آذرماه 97 میزبان برگزاری اجلاسیه نماز خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha