پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حفظ قرآن

حوزه/ تعداد قرآن آموزان شهر اصفهان از اول سال تاکنون بیش از ۴ هزارو ۲۵۰ نفر است که توسط ۱۸۰ مربی از جمله روحانیون و ائمه جماعات مساجد تحت تعلیم آموزش حفظ قرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی طاهری در مراسم افتتاح ستاد حفظ قرآن کریم شهرستان اصفهان و صحن مقبره علامه مجلسی که به نام علامه محمد تقی مجلسی نامیده شده اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در جهت لبیک گفتن به فرمایشات رهبری در رابطه با تربیت حافظان قرآن کریم در چند سال اخیر گام هایی را برداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که چند سال هست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال اجرا است، بحث تربیت حفظ قران کریم در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: رهبری فرموده اند کشور ما باید حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم را تربیت کند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر اصفهان تصریح کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه و امامزادگان آغاز شد و امروزه شاهدیم که این طرح در بین جمعیت بانوان خانه دار و به صورت مجازی برای علاقه مندان حتی در منازل در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین امار از ابتدای سال 97 تا کنون در منطقه شهر اصفهان به منظور تحقق تربیت حافظان قرآن کریم برای آحاد مردم با هر سن و سالی، بیش از 108 مجموعه مکانی تعریف شده است  که بالغ بر 300 کلاس قرآنی در آن تبیین شده است.

حجت الاسلام طاهری  ابراز کرد: تعداد قرآن آموزان از اول سال تا کنون بیش از 4 هزارو 250 نفر است  که توسط 180 مربی تحت تعلیم آموزش حفظ قران هستند.

وی عنوان کرد: تعداد شرکت کنندگان در طرح مجازی حفظ قرآن کریم شهر اصفهان 350 نفر است که به صورت روزانه توسط مربیان رصد و پیگیری می شوند، تا روند آموزش آنها به بهترین نحو انجام گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر اصفهان با  اشاره به اینکه طرح حفظ مجازی قرآن کریم طرحی ابتکاری است که محدودیت های حفظ حضوری را ندارد و کسانی که علاقه مند به حفظ قرآن کریم بودند و به هر نحوی امکان حضور در محل آموزش را نداشتند، همچون مادران خانه دار، از این طرح استقبال کرده اند و این استقبال رو به افزایش است.

وی در توضیح روند تربیت حافظان قرآن کریم به صورت مجازی، گفت: مربیان حفظ در طول هفته حداقل دو بار با حافظان قران کریم تماس تلفنی گرفتهو هر نوبت حداقل 15 دقیقه با انها صحبت میکنند که دراین تماس تلفنی ابتدا محفوظات گذشته سوال شده، برنامه جدید حفظ روزهای آینده به حافظان داده می شودو سپس ارائه راهنمایی و هدایت حافظان در طرح مجازی صورت می گیرد.

حجت الاسلام طاهری در پایان اشاره ای به حضور و همراهی مبلغین دینی در اجرای برنامه های مختلف دینی و فرهنگی اداره اوقاف شهر اصفهان کرد و افزود: در طول سال مبلغین دینی به دو صورت بومی و اعزامی از قم در ویژه برنامه های مناسبتی  و همچنین در عرصه مربیان طرح حفظ قرآن کریم در مساجد با اداره اوقاف شهر اصفهان همکاری دارند که حداقل تعداد مبلغین 50 نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha