شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:

حوزه/استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان گفت: منتظر واقعی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در صدد اصلاح است، به همین دلیل انتظار مظهر اعتراض به پلیدی ها و بدی ها است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گلستان، حجت الاسلام محمد مهاجر،در نشست اخلاقی تربیتی که در سالروز آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: تمام ادیان الهی به اصل وجود یک منجی برای بشریت اعتقاد دارند و این که خداوند متعال عاقبت این جهان را به دست مصلح جهانی خواهد داد.

وی با بیان اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم از "منجی" سخن به میان آمده است، افزود: خداوند در آیات متعددی از قرآن همچون آیه 83 سوره قصص، 105 انبیاء و 55 نور وعده داده است كه حتماً آنان را در زمين جانشين قرار دهد، همان گونه كه كسانى پيش از ايشان را جانشين كرد، قطعاً دينى كه خداوند براى آنان پسنديده، استقرار بخشد و تمام ناامنی ها، ظلم و جنایت ها تبدیل به امنیت خواهد شد.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با اشاره به این مطلب که اعتقاد به وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یکی از مسلمات است، خاطرنشان کرد: اهل سنت ضمن اعتقاد به ظهور حضرت باور دارند که هنوز ایشان به دنیا نیامده و زمان تولد آخرالزمان است، ولی شیعیان معتقدند اگر حجت نباشد زمین اهل خودش را می بلعد، یعنی حضرت وجود دارد ولی از نظرها غائب است.

حجت الاسلام مهاجر اذعان کرد: انسان علاوه بر علم و بینش نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، عقدالقلب بوده و بر خواندن و انس با دعاهایی که منسوب به حضرت حجت است اهتمام بسیار داشته باشد.

وی نقش های سازنده اعتقاد به ظهور را بیان کرد و گفت: انسان منتظر با شناخت صفات حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خود را متصف به این صفات نماید تا در زمره یاران و سربازان ایشان قرار گیرد، البته کسب این مقام جز در سایه عمل به فضائل اخلاقی و دوری از رذایل میسر نخواهد بود.

استاد دانشگاه ادامه داد: انسان منتظر راضی به وضع موجود نخواهد بود و در راستای عزت و اعتلای اسلام و اهل آن تلاش می کند، در حقیقت منتظر واقعی در صدد اصلاح است و به این دلیل می توان انتظار را مظهر اعتراض به پلیدی ها و بدی ها دانست.

حجت الاسلام مهاجر با اشاره به علم فراگیر حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) افزود: حضرت خلیفة الله و عالِم به همه عوالم است و تمامی اعمال انسان بر حضرت عرضه می شود؛ لذا اعتقاد به این مسئله موجب دقت در اعمال و متخلق شدن به اخلاق حضرت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha