جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشکلات و سختی های مسیر زندگی طلبگی نباید موجب دلسردی طلاب شود، گفت: به طور حتم کسانی که با اراده مستحکم و اعتماد به نفس بالا در این مسیر قرار می گیرند به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی با تحصیل در حوزه را یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین تصمیمات در زندگی دانست.

وی با بیان این که یکی از بهترین راه های کمک به دین، تحصیل در حوزه های علمیه است، افزود: طلاب حوزه باید قدر این فرصت های به وجود آمده در جهت کسب علم دین بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: در گذشته شرایط برای تحصیل در حوزه فراهم نبود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از شخصیت های حال حاضر حوزه برای رسیدن به جایگاه امروز مشکلات و سختی های بسیاری را متحمل شده اند، تصریح کرد: طلاب باید بدانند رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه نیازمند مجاهدت و تلاش شبانه روزی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید پیش از ورود به حوزه شناخت و آگاهی خود نسبت به این مرکز علمی را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مهم ترین مشکلات طلاب عدم آگاهی و شناخت کافی در خصوص تحصیل در حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کسی که وارد حوزه می شود باید بداند که به مکانی راه پیدا کرده که منتسب به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: کسی که سرباز حضرت است در همه امور باید الگوی جامعه باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب در اخلاق، رفتار و اعمال خود باید نهایت مراقب را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده به گونه ای رفتار کنیم که جامعه نسبت به جامعه روحانیت بدبین شود.

وی با اشاره به این که مشکلات و سختی های مسیر زندگی طلبگی نباید موجب دلسردی طلاب شود، تصریح کرد: به طور حتم کسانی که با اراده مستحکم و اعتماد به نفس بالا در این مسیر قرار می گیرند به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا خواهند کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید بدانیم که یک طلبه و روحانی سه وظیفه مهم تحصیل، تهذیب و تبلیغ بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: همه تلاش و مجاهدت یک طلبه باید در این سه راستا باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha