پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احمدزاده

حوزه/ ۵۱۳ اثر از ۲۸ استان کشور در بخش های مختلف علمی، ادبی، هنری و مجازی به دبیرخانه نگره ملی غیاث الدین محمد ارسال شد و در اختتامیه کنگره از ۳ مقاله علمی و ۲۱ اثر ادبی و هنری تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در اختتامیه کنگره ملی غیاث الدین محمد در سالن اجتماعات بقعه متبرکه این امامزاده واقع در ابتدای خیابان طبرسی مشهد ،گفت: بقاع متبرکه امام زادگان یکی از محل های نشر معارف اهل بیت(ع) هستند.

وی ادامه داد: جایگاه امام در فرهنگ دینی به ویژه قلمرو فکری و عملی شیعه به حدی اهمیت دارد که منسوبان به اهل بیت(ع) ملجأ و پناهی برای دردها و آلام روحی و فکری و جسمی مردم قلمداد می شوند.

حجت الاسلام احمدزاده اظهار کرد: پیامبر رحمت(ص) عترت پاک خود را همسنگ قرآن در هدایت امتش معرفی کرد و شیعیان و پیروان ایشان نه تنها تعظیم ذریه پاک حضرتش را از وظایف خود می دانستند بلکه با شوق زائد الوصفی در زیارت مزار امام زادگان تلاش کردند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: این حقیقت که ایران اسلامی را می توان مهد تشیع دانست، در عشق به خاندان عصمت و طهارت در قالب تکریم ونکوداشت امام زادگان متبلور شده است.

وی افزود: اوج این تکریم را می توان در بقعه متبرکه امام زادگانی چون غیاث الدین محمد مشاهده کرد که با وجود فاصله اندک تا حرم رضوی همچنان زیارتگاه پیروان اهل بیت(ع) است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: هدف از فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه، تبدیل این مکان ها به قطب فرهنگی کشور است، زیرا ارتباط مردم با مکان های مقدس ضامن آرامش دنیوی و توشه ای برای آخرت است.

دبیرکنگره ملی امام زاده غیاث الدین محمد با اشاره به برنامه سازمان اوقاف وامورخیریه در برگزاری کنگره امام زادگان، افزود: کنگره ها یا همایش هایی همه ساله به منظور تجلیل از مقام شامخ امام زادگان، معرفی این بزرگان به عنوان ذخایر معنوی عموم مردم و افزایش ارتباط وارادت مردم به امام زادگان و ایجاد آرامش در بین مردم برگزار می شود.

برپایه این گزارش، ۵۱۳  اثر از ۲۸ استان کشور در بخش های مختلف علمی، ادبی، هنری و مجازی به دبیرخانه نگره ملی غیاث الدین محمد ارسال شد و در این همایش از ۳ مقاله علمی و ۲۱ اثر ادبی و هنری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha