جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرص وطمع

حوزه/ کارشناس معارفی حرم مطهر گفت: هر انسانی روزی مقدری دارد و با حرص و ولع نمی‌توان به بیشتر از آن دست‌یافت و اگر هم با روش‌های غیرشرعی مالی به دست بیاورد خیری در آن نیست و از بین خواهد رفت؛ چراکه رزق انسان‌ها قبل از تولدشان معلوم شده است و سستی ایمان و عقیده باعث می‌شود انسان به سمت حرص و طمع برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مدرسی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام گفت: این امام بزرگوار به مدت 28 سال زندگی پربرکت داشتند که مدت 6 سال از این زمان عهده‌دار منصب امامت بودند.

وی افزود: به خاطر از بین بردن حضرت مهدی (عج)، هر چه توانستند به امام حسن عسکری علیه‌السلام سخت گرفتند و ظلم و ستم نمودند تا مانع از تولد امام دوازدهم شوند اما اراده خداوند بر این تعلق گرفت که قائم آل محمد(ص) به دنیا بیایند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند اگر بخواهد بنده‌ای را از آسیب‌ها مصون بدارد در دامن خود ظالمان نگه می‌دارد و داستان فرعون و حضرت موسی علیه السلام نمونه بارز این مسئله است. مسئله امام زمان(عج) نمونه دیگری از قدرت خداوند است به‌گونه‌ای که حتی آثار حمل در حضرت نرجس خاتون ظاهر نگشته بود و دشمن نتوانست امام دوازدهم را از بین ببرد.

وی در ادامه یادآور شد: نور خدا خاموش شدنی نیست و امکان مبارزه به قدرت خداوند بر احدی وجود ندارد. خلفای بنی‌عباس بااینکه از امامان معصوم کرامت می‌دیدند اما درعین‌حال در حق آن‌ها ظلم و ستم می‌کردند؛ امروزه یاد و نام ائمه معصومین زنده مانده و خلفای ظالم تا ابد مورد لعن و نفرین انسان‌های تاریخ شده‌اند و آثاری از آن‌ها باقی نمانده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در روایتی امام حسن عسکری علیه‌السلام خطاب به انسان‌ها می‌فرمایند که‌ای انسان، روزی تضمین‌شده و مقدر،  تو را از عمل واجب بازندارد و مشغول نکند چراکه انسان حریص نمی‌تواند بیشتر از روزی مقدرش مالی به دست بیاورد.

وی در پایان تأکید کرد: هر انسانی روزی مقدری دارد و با حرص و ولع نمی‌توان به بیشتر از آن دست‌یافت و اگر هم با روش‌های غیرشرعی مالی به دست بیاورد خیری در آن نیست و از بین خواهد رفت؛ چراکه رزق انسان‌ها قبل از تولدشان معلوم شده است و سستی ایمان و عقیده باعث می‌شود انسان به سمت حرص و طمع برود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha