سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد

حوزه/ یکی از مشکلات جامعه اسلامی و کشور، وجود فقر است و الان براساس آمار ۳میلیون زن، نان آور خانه هستند. این اوضاع خوبی نیست، نباید در جامعه اسلامی مردان و زنان آن فقیر باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیش ازظهر امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر معظم له درقم برگزار شد گفت: براساس نقل تاریخ  آن حضرت سال 232 در مدینه به دنیا آمدند و تا مدت زمان شهادتشان با وجود همه دشمنایها اما تواتنستند در مدت 6 سال آثاری زیادی از خود به یادگار بگذارند و منشاء خیرات فراوانی برای اسلام و دین باشند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایتی امام حسن عسکری(ع) فرمودند« درعبادت کسی را شریک خود قرار ندهید»، شرک انسان را از خدا دور می کند».

سخنران این مراسم با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه اسلامی و کشور، وجود فقر است و الان براساس آمار 3میلیون زن، نان آور خانه هستند، اظهار داشت: این اوضاع خوبی در نظام جامعه اسلامی نیست، نباید در جامعه اسلامی مردان وزنان آن فقیر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: در روایتی امام معصوم(ع) فرمودند« فقر آزمایش الهی است و گناه  زیادی سبب فقر می شود»، از این حدیث و آیات استفاده می شود که فقر باعث گناه می شود و حتی درآیات دیگر وسعت رزق را سبب استغفار می داند.  

این استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایت دیگر باز امام حسن عسکری(ع) فرمودند «فقر با ما بهتر از دشمنی است، با ما اهل بیت(ع) باشید ولی فقیر باشید».

سخنران این مراسم بابیان اینکه دوری از خانه اهل بیت(ع) باعث مشکلات می شود و درحقیقت اهل بیت(ع) مرجع و پناهگاه شیعیان ومسلمانان هستند، گفت: هرچه انسان به این مرجع و پناهگاه نزدیک شود و به آن چنگ بزند، از گمراهی نجات پیدا خواهد کرد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha