شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه

​حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: دنیای اسلام در سایه انقلاب اسلامی و همین اقدامات آرام آرام از خواب بیدار شده و بیدارتر می شود و دشمنان اصلی خود را شناخته و به نیت خالصانه جمهوری اسلامی برای ایجاد اتفاق و اتحاد بین مسلمین پی برده است.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: خداوند متعال درباره اهمیت وحدت امت اسلام در آیه 103 سوره آل عمران می فرمایند: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا».

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: فخرالدین حجازی در کتاب نقش پیامبران در تمدن ها می گوید: «یکی از عناصر اصلی و مهم در شکل گیری یک تمدن وجود اتحاد میان افراد جامعه است (و این هم امکان ندارد مگر در سایه اتحاد عقیده و باورها ) پیامبران کسانی بودند که اولین خشت تمدن ها را بنا کردند و مردم را در طول تاریخ حول یک محور یعنی توحید که همان عقیده یگانه پرستی است جمع کردند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ابناء بشر را حول این محور متحد نگه دارند تا زندگی دنیا و آخرت آنان در سایه آرامش و امنیت تامین شود».

حجت الاسلام شریفی خواه ادامه داد: اسلام در این زمینه پیشرو ادیان گذشته است. به قدری آیات قرآن و روایات و احادیث معصومین در حفظ اتحاد و یکپارچگی و دوری از تفرقه زیاد است که از حد تواتر معنوی خارج است (که اشاره به آن ها از حد این نوشتار خارج است).

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: به قدری مسأله اتحاد مهم است که قرآن در جریان جانشینی حضرت هارون به جای حضرت موسی در میقات چهل روزه او با خدا که بنی اسرائیل به دنبال گوساله سامری رفتند، هارون در جواب موسی علیه السلام که گفت چرا مانع از گوساله پرستی بنی اسرائیل نشدی ؟گفت: «إنی خشیت أن تقول فرقت بین بنی اسرائیل/ از آن ترسیدم که بین بنی اسرایئل تفرقه ایجاد شود». (آیه 94 سوره طه).

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در ادامه گفت: ممکن است جامعه ای مشرک و متحد باشد و لااقل در امور دنیای خود در سایه اتحاد موفق باشند، ولی جامعه متشتت ولو در ظاهر موحد باشند هیچگاه روی خوش نخواهند دید .

حجت الاسلام شریفی خواه در ادامه بیان داشت: دشمنان اسلام نیز به این مهم پی برده اند و تمام هم و غم و امکانات خود را از همان ابتدا بسیج کردند تا نگذارند مسلمانان با هم متحد باشند و این دو دستگی را از همان صدر اسلام بین مسلمین به وجود آوردند تا به مقاصد شوم خود برسند.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی نیز هنوز دشمن از این حربه بر ضد اسلام و مسلمین استفاده می کند و جوامع اسلامی را به جان هم می اندازد و از این راه هم بازار اسلحه خود را گرم نگاه داشته و هم در سایه تضعیف مسلمانان به مقاصد سیاسی و اقتصادی خود رسیده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: پس از انقلاب اسلامی با هوشیاری های رهبر الهی این انقلاب، یعنی حضرت امام خمینی(ره) یکی از دغدغه های ایشان  اتحاد بین مسلمین و بیدار کردن مسلمانان نسبت به نقشه های شوم دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود، لذا از فرصت میلاد پیامبر اکرم حضرت ختمی مرتبت که مورد عنایت و پذیرش همه مذاهب و فرق اسلامی است استفاده کرد و از 12 تا 17 ربیع الاول که زمان محتمل میلاد نبی مکرم اسلام(ص) است را به هفته وحدت نامگذاری کرد تا قدری مسلمانان اختلافات را کنار گذاشته در سایه پیامبر رحمت با هم بنشینند و به صورت مسالمت آمیز با هم از پیامبر خود بگویند و نام او را گرامی داشته و از فضایل و مناقب و اخلاق نیکو و سیره و روش الهی حضرت سخن به میان آورند و قرآن را زنده کرده و از خطاهای خود برگردند.

حجت الاسلام شریفی خواه اظهار داشت: این اولین گام برای دوری از اختلاف است و در پی آن جلسات علمی در همایش ها و کنفرانس ها بین علمای مذاهب اسلامی که رهبران جوامع اسلامی است شکل گرفته و می گیرد و این خود آثار و برکات زیادی برای دنیای اسلام دارد.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: الحمدلله دنیای اسلام در سایه انقلاب اسلامی و همین اقدامات آرام آرام از خواب بیدار شده و بیدارتر می شود و دشمنان اصلی خود را شناخته و به نیت خالصانه جمهوری اسلامی برای ایجاد اتفاق و اتحاد بین مسلمین پی برده است لذا می بینیم در فلسطین و در عراق و .... که با دشمنان مشترک در حال نبرد هستند شیعه و سنی در کنار هم با صهیونیست ها و عوامل آنان مبارزه می کنند و در سایه این بیداری و اتحاد و مقاومت الحمدلله پیروزی های چشمگیری نیز به دست آورده اند و ان شاءالله پیروزی نهایی نیز از آن مسلمانان است.

معاون پروهش حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود عنوان کرد: آنچه لازم است در هفته وحدت اتفاق بیفتد هم اندیشی هر چه بیشتر علمای مذاهب اسلامی، شناخت و بررسی نقشه های پیچیده دشمنان اسلام ، ارائه راهکار برای مقابله هر چه تمام تر با این نقشه ها، آگاه ساختن مردم از نقشه های شوم دشمنان و تبیین آن برای مردم از وظایف عالمان دینی است که خود موجب بیداری و اتفاق و اتحاد آحاد ملل مسلمان با هم خواهد شد و این همان نصرت دین خداست «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha