پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی در اجرای حکم اعدام مفسدان اقتصادی دانه‌درشت، گفت: مردم انتظار دارند برخورد قاطع و جدی دستگاه قضایی با اخلالگران اقتصادی کشور با شدت و حدت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: این هفته موعد مناسبی برای بازگشت ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی به مبانی وحدت دینی است.

وی با بیان اینکه خدا، قرآن، حضرت محمد (ص)، خانه خدا و حب نسبت به اهل‌بیت (ع) ازجمله مبانی وحدت و نقاط اشتراک مسلمانان هستند، اضافه کرد: دشمنان اسلام و مستکبران عالم برای عقب نگاه داشتن کشورهای اسلامی آتش فتنه و اختلاف را در بین ملت‌ها و کشورهای اسلامی می‌افروزند.

حجت‌الاسلام نوری جنگ‌ها و تخاصم مختلف بین کشورهای اسلامی را به دلیل فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام دانست و گفت: به‌عنوان نمونه جنگ بین عربستان و یمن تاکنون بیش از 550 هزار کشته، نابودی کشور یمن و قحطی و گرسنگی مردم این کشور را بر جای گذاشته که درمجموع سبب عقب‌ماندگی امت اسلام می‌شود.

وی تأکید کرد: باید کشورهای اسلامی اختلاف‌ها و تفرقه‌ها را کنار گذاشته و با توجه به مبانی وحدت اسلامی به ید واحده موردنظر قرآن و اسلام تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: اگر 58 کشور مسلمان موجود در دنیا با یکدیگر متحد شده و هماهنگ عمل کنند می‌توانند تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده و در برابر مستکبران و دشمنان اسلام قد علم کنند.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی به‌طور واقع و در قالب سازوکاری بین‌المللی با یکدیگر متحد شوند می‌توانند بستر و زمینه‌ای را برای ظهور امام عصر (عج) مهیا کنند.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: این امام همام شبکه‌ای از دوست داران مکتب اهل‌بیت (ع) را ایجاد کرده و از این طریق زمینه را برای غیبت امام عصر (عج) مهیا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون هم نعمت وجود مراجع تقلید در واقع تداوم شبکه ایجاد شده از سوی امام حسن عسکری (ع) است، اضافه کرد: این شبکه درواقع حکومت و دولت در سایه همه مملکت‌های اسلامی محسوب می‌شود که برای رفع مشکلات مسلمانان فعالیت می‌کند.

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی در اجرای حکم اعدام مفسدان اقتصادی دانه‌درشت، با تجلیل از این اقدامات، اظهار کرد: مردم انتظار دارند برخورد قاطع و جدی دستگاه قضایی با اخلالگران اقتصادی کشور با شدت و حدت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha