پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دسته عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ جوانی که با کاسه ای از گل و با پیاده در مسیر راه افتاده بود و جوانانی که خود را به او می رساندند و از او می خواستند بر روی پیشانی و سرشان گل مالی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امروز قم همانند سایر شهرهای دیگر کشور در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، امام یازدهم شیعیان غرق درعزا و ماتم بود.

امروز در قم برخلاف سایر شهرهای مذهبی دیگر مانند مشهد و... از حال وهوای خاصی برخوردار بود،مردم براساس رسم دیرینه، در ۸ربیع الاول سالروز شهادت پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج) با پای پیاده از بیوت مراجع وعلما به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) عزاداری کردند.

در این مراسم پیاده روی که درقم از ساعت 11 شروع شد، بعضی مراجع تقلید حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی حضور داشتند.

مردم با حضور این دو مرجع که از دومسیر مختلف چهار راه غفاری بیت مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی به سمت حرم مطهر بانوی کریمه و از خیابان صفاییه، به سمت حرم درحال پیاده روی بودند، خود را به این دو مرجع رساندند.

عکاسان و رسانه های دیداری و شنیداری که برای ثبت این لحظات سر پا نمی شناختند و هر کسی سعی می کرد بهترین لحظه از حضورحضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید که سوار بر ماشین، مسافتی را در میان جمعیت عزادار حرکت کرده بودند، به ثبت برساند.

خبرنگار صدا وسیما سعی کرد خود را در مسیر پیاده روی حضرت آیت الله وحید قرار دهد تا بتواند گزارشی زنده و مهیج داشته باشد.

جوانی که با کاسه ای از گل و با پیاده در مسیر راه افتاده بود و جوانانی که خود را به او می رساندند و از او می خواستند بر روی پیشانی و سرشان گل مالی کند.

 محمد قاسم بچه 7 ساله ای است که در لابه لای جمعیت عزادار برای لحظه ای گم شده و گریه می کرد و دنبال باباش بود.

پدرش وقتی با زحمت بچه را پیاده کرد گفت: آن قدر حواسم به حضور حضرت آیت الله وحید بود که برای لحظاتی وارد جمیعت شد، بعد رفتم سراغ آن جوان که کاسه گل دستش بود، یک لحظه احساس کردم، محمد قاسم را ندارم.

می گوید همان لحظه متوسل به آقا و صاحبم حضرت ولی عصر(عج) تعالی شدم، چند لحظه ای نگذشته بود که پسرم جلوی ایستاده و تبسم می زند.باید بودی می دیدی که چگونه مداح اهل بیت(ع) حاج نریمان پناهی نوحه سرایی می کرد مردم اشک می ریختند و به سرو سینه می زدند.

مداح بلند بلند صدا می زد «آجرک الله یا بقیه الله»، آجرک الله یا امام زمان(ع)؛.

در جلوی جمعیت  عَلَم و پرچم های سبز، مشکلی و قرمز رنگ برافراشته بود که بر روی آنها نام مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن عسگری(ع) حک شده بود.

امروز از مرجع و عالم، از بازاری و نانوا، مرد و زن، از پیر وجوان همه در هوای سرد و با پای پیاده آمدند تا یکی از زیباترین صحنه ها درتاریخ شهر قم به ثبت برسانند و به شهادت پدر بزرگوار امام زمان(ع) را به آخرین منجی ولایت و امامت و به بانوی کریمه حضرت فاطمه(س) تسلیت بگویند.

 این مراسم در شب در بیوت مراجع تقلید و علما، حضرات آیات مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیت الله علوی بروجردی در قم برگزار شد.

این مراسم با حضور مردم عزادار و با اقامه نماز پایان یافت.

حاج محمد حسن، 55 ساله باموهای و محاسن سفید با چشم های گریان تمام تلاشش این بود که خود را به پرچم و علمی که بر روی آن نام حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته بود، برساند تا خود را مبترک کند.

می گفت: ما باحب اهل بیت(ع) زنده هستیم و دوست دارم در همین جلسات از دنیا بروم.

می گفت: آروز دارم وقتی دارم گریه برای مظلومیت سالار شهیدان امام حسین(ع) می کنم، از دنیا بروم، این حرفهای این پیردمرد عاشق، انسان را به یاد یاران واصحاب امام حسین(ع) می انداخت که در شب عاشورا خطاب به حضرت گفتند« بی تو حسین جان دنیا را نمی خواهیم، زندگی و دنیای که شما اهل بیت(ع) در آن نباشید، هیچ ارزشی ندارد؛ و یا وقتی بشیر آمد توی مدینه گفت« آی مردم دیگر توی مدینه نمانید، مدینه بی حسین(ع) دیگر صفا ندارد».

تهیه وتنظیم: قربان اسلامی نژاد

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha