جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه گفت: ما به عنوان شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) نباید با کارهای خود دل امام زمانمان را از خود برنجانیم و به درد آوریم.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی شب گذشته در مسجد جمکران به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) بیان کرد: موضوع پذیرش امام زمان(عج) از موضوعاتی مهمی است که از زمان رسول مکرم اسلام (ص) وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تمام ائمه معصومین بر امامت ولی عصر تأکید داشتند، اظهار داشت: پیامبر اسلام نیز به وجود دوازده امام اشاره داشتند و حضرت علی(ع) بارها این موضوع که نسل ائمه تا امام زمان(عج) خواهد رسید را مطرح کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه در تعدادی از کتاب های اهل سنت نیز نام ائمه آورده شده، خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای پذیرش امام دوازدهم اختصاص به امام عسکری(ع) ندارد و از زمان نبی اسلام(ص) وجود داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه امام حسن عسکری(ع) سعی می کردند ولادت امام زمان(عج) را از حکومت کتمان کنند اما از آن طرف تلاش می نمودند تا این موضوع را برای دوستان اطلاع رسانی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی بیان کرد: وقتی امام حسن عسکری(ع) زندانی شد شیعیان نگران امام بعد از ایشان شدند و امام با استفاده از هر روشی وجود حضرت مهدی را به اطلاع آنان می رساند.

وی اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در طول 6 سال امامتشان معجزات فراوانی داشتند تا اطمینان مردم به جانشینی امام مهدی(عج) به دست آید.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: حکومت بنی امیه و بنی عباس شمشیر را علیه امامان ما از رو بسته بوند چون می  دانستند ظالم اند و روزی حکومت ظالمان توسط یکی از همین امامان به پایان می رسد و از این جهت نسل کشی را انجام دادند.

 وی مسئله غیبت امام و سن کمی که داشتند را از مسائل مهم خواند و گفت: امامان ما این زمینه سازی را کرده بودند مثلا امام جواد(ع) هم در هنگام امامت سن کمی داشت و امام کاظم(ع) مدت ها در زندان قرار داشت و در دسترس نبودند و غایب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی ادامه داد: امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) این زمینه ها را به وضوح فراهم کردند و اما امام هادی(ع) حتی تا مدت ها با مراجعین از پشت پرده صحبت می کرد لذا این ها و وجود وکلا و نائبین همه برای اماده شدن جهت پذیرش امام غایب بود.

وی در پایان افزود: امام مهدی(عج) همواره به یاد مسلمین است و این را در نامه به شیخ مفید بیان می کند از این رو لازم است تا در این دوران غیبت ما نیز امام عصر خود را از یاد نبریم.

این استاد حوزه گفت: همه ما به عنوان شیعه و دوستدار اهل بیت نباید با کار های خود دل امام زمانمان را از خود برنجانیم و به درد آوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha