پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابخانه های شیراز

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از برگزاری همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عطاء الله جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: این مراسم صبح دوشنبه هفته جاری مصادف با 28 آبان ماه در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به این که این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری با هدف گسترش فرهنگ مطالعه اقدام به برگزاری برنامه‌هایی متنوع کرد، اظهار داشت: استان قم به عنوان شهر علم و جهاد با داشتن ۲۳ کتابخانه عمومی نهادی و ۱۷ کتابخانه مشارکتی، در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ ویژه برنامه‌های علمی، اجتماعی, هنری و فرهنگی متنوعی را برای دانش‌آموزان و نوجوانان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است.

وی افزود: در این شش ماه، ۴۵ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای با حضور ۲ هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز و با مشارکت ۷۵۲ دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده کتاب برگزار شده است.
حجت الاسلام جباری اضافه کرد: همچنین این کتابخانه‌ها میزبان برگزاری ۹ نشست کتابخوان مدرسه‌ای بودند که با حضور ۶۹۷ دانش‌آموز و مشارکت ۶۳ دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده برگزار شده است.
وی گفت: مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان قم در بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری نیز میزبان ۱۲۳ نشست قصه گویی بودند که در مجموع این نشست ها یک‌هزار و ۵۰۹ دانش‌آموز حضور داشتند و در ۳۸ نشست جمع خوانی در مدارس و کتابخانه‌های عمومی نهادی این استان که با حضور یک‌هزار و ۷۰۹ دانش‌آموز برگزار شد، ۲۲۷ عنوان کتاب برای این دانش آموزان معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: در بخش مسابقات فرهنگی، ۳۵ مسابقه مکتوب برگزار شد که دو هزار و ۲۴۱ دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند و در ۸۸ مسابقه نقاشی یک‌هزار و ۳۴۳ نفر و در ۱۱۸ کارگاه کاردستی نیز یک‌هزار و ۸۳ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند، ضمن آن که در چهار مسابقه نویسندگی نیز ۴۱ نفر از نوجوانان و جوانان علاقمند شرکت کردند.
وی بیان داشت: همچنین با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی نویسندگان و آثار ارزشمند آنان، ۵ نشست نقد کتاب با حضور شمار زیادی علاقه‌مند به کتابخوانی تشکیل شد.

وی سپس به فعالیت گروه‌های مطالعاتی اشاره کرد و افزود:به همت کتابداران کتابخان‌های عمومی استان قم با تشکیل گروه‌های مطالعاتی و با بهره‌مندی از زبان هنر، ۶ نمایش خلاق با حضور ۲۵۲ نفر در کتابخانه ها اجرا شد و نشست‌های حافظ خوانی و نهج البلاغه خوانی نیز با حضور ۱۱۷ نفر از اعضای این کتابخانه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام جباری در خاتمه با اشاره به برگزاری ۱۲ فعالیت خلاقانه با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی، اظهار داشت: در مدت شش ماهه نخست امسال در مجموع چهار هزار و ۳۷ عنوان کتاب در مناسبت‌های مختلف در قالب ۱۷۰ نمایشگاه موضوعی در کتابخانه‌ها در معرض دید عموم به ویژه مراجعه کنندگان قرار گرفت و ۸ گروه مطالعاتی در قالبِ بلندخوانی، روخوانی، شعرخوانی، بازی، مشاعره و آموزش تندخوانی تشکیل شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha