شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یک کشیش اندونزیایی به جرم «توهین به مقدسات» محکوم شد

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر اینکه نباید به بهانه های مختلف به مقدسات دیگران توهین کرد، گفت: امام عسکری(ع) می فرماید، با مخالفان ما نماز بگزارید، مریض هایشان را عیادت کنید، امواتشان را تشیع کنید چراکه ما با دیدن چنین اعمالی که از شما خوشحال می‌شویم.

حجت الاسلام حسن درخشان در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه تقوا به سه دسته فریب، گریز و ستیز تقسیم می شود، اظهار داشت: تقوای مطلوب تقوای ستیز و وسط میدان بودن است.

وی افزود: تقوای ستیز یعنی تسلیم نظم حاکم برجهان نشدن، معادلات جهان را بر نتافتن و در پی پیاده سازی نظمی نوین بودن است.

استاد حوزه، صدق حدیت و امانتداری را ویژگی های بارز مومن دانست و تصریح کرد: کسی را به صرف امور عبادی منهای این دو خصیصه نمی توان شیعه واقعی تلقی کرد.

وی با بیان اینکه حسن الجوار و خوش همسایه بودن توصیه امام عسکری(ع) است، خاطرنشان کرد: همه این مشخصات را امام حسن عسکری(ع) به این دلیل می فرمایند که مشخص کنند شیعه دارای چنین صفاتی بوده و مایه آبروی ما اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام درخشان با تاکید بر اینکه نباید به بهانه های مختلف به مقدسات دیگران توهین کرد، ادامه داد: امام عسکری(ع) می فرماید، با مخالفان ما نماز بگزارید، مریض هایشان را عیادت کنید، امواتشان را تشیع کنید چراکه ما با دیدن چنین اعمالی که از شما خوشحال می‌شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha