پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این که متاسفانه مدل آموزشی دانشگاه و مراکز عالی در حوزه های علمیه غالب شده و این امر از جذابیت حوزه ها به شدت کاسته است، گفت: در موضوع آموزش قرآن، فقه و حدیث، آموزش‌های نوینی مدنظر باشد تا اسیر آموزش دانشگاهی و نمره محوری نباشیم و زیبایی و شیرینی کار حوزه تجلی یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، ظهر امروز در نشست تخصصی مدیران مدارس علمیه خواهران کردستان که در مدرسه ریحانه‌النبی(س) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه، مراکزی مهم برای علاقمندان به مسائل دینی به شمار می روند، لذا گسترش حوزه ها باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: یکی از ویژگی های حوزه های علمیه این است که بسیاری از مخاطبین به صورت مستفیم با ما در ارتباط نیستند، لذا باید توانایی انتقال مفاهیم دینی و شرعی را به آنان داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور ادامه داد: در بحث امور تبلیغ نباید انتظار پیرو و طرفدار داشت؛ حضرت یوسف(ع) در زندان مدت ها زندانی بودند و در همانجا پیروان خود را پیدا نمودند و امور تبلیغ دین خدا را شروع کردند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: در بحث تبلیغ، وضعیت استان کردستان نسبت به دیگر استان های کشور بسیار متفاوت است، لذا مبلغین باید روش های خاص تبلیغ در این منطقه را بکار ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: برای ارتقا کیفی تبلیغ در کردستان نیازمند تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورزی در این استان هستیم که به همراهی و همکاری حوزویان نیاز دارد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت فعالان قرآن در استان کردستان بسیار مناسبت است، به همین منظور مسئولان و ادارات متولی باید بودجه کافی را در اختیار فعالیت های قرآنی قرار دهند تا شاهد شکوفایی مباحث قرآنی در این خطه از ایران اسلامی باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این که متاسفانه مدل آموزشی دانشگاه و مراکز عالی در حوزه های علمیه غالب شده و این امر از جذابیت حوزه ها به شدت کاسته است، اظهار داشت: در موضوع آموزش قرآن، فقه و حدیث، آموزش‌های نوینی مدنظر می باشد تا اسیر آموزش دانشگاهی و نمره محوری نباشیم و زیبایی و شیرینی کار حوزه تجلی یابد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: برای برون رفت از این معضل باید از صاحب نظران حوزوی در قم یا تهران در هیئت امنای حوزه علمیه استفاده کنیم، زیرا بی شک این افراد می توانند پشتوانه ای مناسبت برای حوزه های علمیه خواهران باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: در سال جاری بودجه‌ای به حوزه فناوری و تجهیز حوزه علمیه خواهران در استان کردستان اختصاص می باید که علاوه برآن نیز از صندوق تعاون برای تخصیص وام به طلبه‌ها حمایت می شود.

حجت الاسلام  والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: امروز وجود فرق اسلامی و عرفان در استان کردستان از مسائل مهم هستند، لذا قصد داریم که یکی از این پایگاه ها را در این منطقه دایر نماییم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور: بدون تعارف باید گفت که کردستان به عنوان بازوی مرکز حوزه های علمیه خواهران کشور مورد توجه خواهد بود و در حد توان نسبت به تجهیز این حوزه در مسایل مختلف برنامه خواهیم داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان سخنان خود گفت: در بحث ‌فعالیت‌های فوق برنامه، اردوهای فرهنگی تربیتی، مشاوره و تشکل‌های دانش‌آموختگان، ارتقای حفظ و آموزش قرآن و... در استان کردستان بودجه و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha