سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدرس

حوزه/ امام جمعه اردستان با تاکید بر این که شخصیت شهید مدرس یک شخصیت فراملی است،گفت: هر کس بتواند شخصیت این شهید والامقام را بازتاب دهد به فرهنگ کشور کمک نموده است، امام راحل همیشه شهید مدرس را بهترین الگو برای نمایندگان مجلس می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به برگزاری همایش ملی شهید مدرس در آذر ماه سال جاری، اظهار کرد: با توجه به این که از پنجم لغایت دوازدهم آذر ماه به عنوان هفته فرهنگی شهرستان اردستان معین شده است و با عنایت به اینکه زادگاه شهید  آیت الله سیدحسن مدرس در این شهرستان هست،  مقرر شد تا برای شناخت بهتر نسبت به شخصیت این شهید والامقام اقداماتی انجام شود.

وی افزود: همه ساله در بین عموم مردم مراسم هایی برای گرامیداشت مقام این شهید بزرگوار برگزار می شود، لذا تصمیم بر این گرفته شد تا همایشی در سطح ملی ترتیب داده شده و از جنبه های علمی و تخصصی به شخصیت شهید مدرس پرداخته شود.

امام جمعه اردستان خاطر نشان کرد: این همایش در سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس برگزار خواهد شد  و دانشگاه آزاد اسلامی اردستان نیز به عنوان مجری برگزار کننده این همایش اعلام شده است.

وی با بیان این که تاکنون 30 مقاله علمی و تخصصی به دبیرخانه این همایش  ارسال شده است گفت: این مقالات در حال بررسی و ارزیابی هستند و این همایش نیز حول محور اندیشه های سیاسی و شخصیت فرهنگی شهید مدرس برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دهشیری با بیان بخشی از برنامه های همایش به احتمال حضور رئیس مجلس شورای اسلامی یا معاون وی به عنوان سخنران مدعو اشاره کرد و ادامه داد: سعی خواهد شد در این همایش از حضور سخنرانان مطرح و کارشناسانی که در حوزه شخصیت شهید دارای اثر و فعالیت هستند استفاده شود.

وی اضافه کرد: مراسمی نیز در سطح عموم مردم در شهرستان زواره برگزار خواهد شد و در کنار این برنامه ها برپایی نمایشگاه آثار مکتوب دانشمندان و بزرگان شهرستان اردستان، همچنین نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و ملزومات فرهنگی نیز در کنار همایش تخصصی و ملی به اجرا در خواهد آمد.

امام جمعه اردستان با تاکید بر اینکه شخصیت شهید مدرس یک شخصیت فراملی است تصریح کرد: هر کس بتواند شخصیت این شهید والامقام را بازتاب دهد به فرهنگ کشور کمک نموده است و در این باره نیز حضرت امام(ره) با توجه به این که کمتر افراد را با اسم یاد می کردند اما همواره از شخصیت شهید مدرس به عنوان الگویی برای نمایندگان مجلس یاد می کردند.

وی افزود: شهید مدرس درباره خود این عبارت را به کار می بردند که خداوند در وجود ایشان ترس و طمع قرار نداده است و به دلیل همین صفات بود که در برابر قلدری چون رضاخان تمام قد ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دهشیری به روحیه پاکدستی و بی توجهی این شهید به دنیا اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار حتی هدایای افرادی که در صدد تطمیع ایشان بودند را قبول نمی کرد و با مقنی گری و کارگری زندگی خود را اداره می نمود و از این جهت شخصیت ایشان بسیار مورد توجه بوده و افراد باید از ابعاد شخصیت این شهید الگو گرفته و با رسیدن به جایگاه و مقام خود را گم نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha