شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ‌آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب وسیله ای برای حفظ، سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور بازدید اعضای شورا از کتابخانه مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است، گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگرچه در این حوزه دستگاه‌های دیجیتالی رشد روزافزونی دارد؛ اما نمی تواند جایگزین کتاب باشد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی ادامه داد: اهمیت کتاب به قدری است که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، قرآن کریم نیز به شکل کتاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند در باب اهمیت کتاب در قرآن به قلم و آنچه که آن می نویسد قسم یاد کرده، گفت: در قرآن کریم ۲۵۵ مرتبه واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم ، ۲ مرتبه واژه قلم و سه مرتبه کلمه اقراء تکرار شده است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مطالعه، کتابخوانی و تحصیل دانش از سفارشات موکد قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان داشت: کتاب وسیله ای برای حفظ، سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل آینده است بطوری که بواسطه کتاب افکار عمومی جامعه رشد و تعالی می یابد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha