پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما مراحل قبلی را و اصل و اعتقاد به ائمه را طی کردیم و گرفتار غیبت کبری هستیم و در این دوره گرفتاری بالاترین عمل به معنای واقعی کلمه انتظار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند، امشب در اجتماع منتظران ظهور در مسجد امام حسین بیرجند با طرح این پرسش که در این دوره غیبت مهمترین وظیفه و عمل ما چه باید باشد، اظهار داشت: ما مراحل قبلی را و اصل و اعتقاد به ائمه را طی کردیم و گرفتار غیبت کبری هستیم و در این دوره گرفتاری بالاترین عمل به معنای واقعی کلمه انتظار است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در همه ابعاد این برترین عمل است، عنوان کرد: از همه مهم تر این است که در برابر این مشکلات ناامید نباشد، چراکه انتظار برترین عمل است و اگر منتظر واقعی باشیم حتی اگر ظهور را هم درک نکنیم ضرر نکرده ایم زیراکه انتظار مهم ترین عمل است.

وی تصریح کرد: بین واقعیت تا ادعا فاصله زیادی است اگر منتظریم که امام زمان فردا ظهور کند و جزو سربازان واقعی و پا به رکاب هستیم جزو منتظران واقعی نیز هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه منتظر واقعی یعنی کسی که همه کارهایش را کرده است و منتظر است حضرت برسد، یادآور شد: در زمان امام حسین نیز استکبار وجود داشت و بنی امیه زر و زور و تزویر را به کار برده بود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امروز هم استکبار همین حالت را دارد و در قدرت نظامی و استکباری و سیاسی در رتبه اول دنیا هستند فلذا هم زر دارند و هم زور و هم تزویر، گفت: مردم آن موقع نیز مانند امروز به ستوه آمده بودند و از این جهت هم این زمان با آن زمان قابل مقایسه است و از نظر سوم هم مردم کوفه منتظر امام حسین بودند که به این نابسامانی ها پایان بدهند و ما هم منتظر امام زمان هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: مانند مردم کوفه که اکثریت قریب به اتفاق مردم امتحان پس داده بودند، ما امتحانمان را هنوز نداده ایم، مردم کوفه منتظر واقعی نبودند زیرا وقتی که پای عمل به میان آمد باعث شد که مشخص شود منتظران واقعی چه کسانی هستند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اصحاب امام حسین سه ویژگی داشتند که ما نیز باید در خودمان ایجاد کنیم و گرنه ممکن است کم بیاوریم، اظهار داشت: اولین ویژگی این بود که یاران امام حسین نسبت به حقیقت معاد و توحید و اهل بیت به یقین رسیده بودند و لذا در نتیجه این یقین توانستند از عهده این امتحان برآیند.

وی تاکید کرد: ما باید این یقین را درخودمان ایجاد کنیم فلسفه تمام عبادات رسیدن به یقین است و اگر نرسیدیم و محک تجربه که به میان بیاید خدای نکرده ممکن است سیاه رو بشویم.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: ما شرک جلی نداریم اما به شرک خفی ممکن است مبتلا باشیم که اگر ایمان ها خالص نباشد، ممکن است به زمین بخوریم و ایمان مراتبی دارد که ممکن است مراتب ایمانمان ضعیف باشد و باید آن را تقویت کنیم و تا فرصت داریم باید استفاده کنیم و اگر ایمان ها را قوی کنیم می شود جزو منتظران واقعی حضرت مهدی قرار گرفت.

امام جمعه موقت بیرجند دومین ویژگی یاران امام حسین را طهارت باطن دانست و افزود: اینکه مردم کوفه از وجود امام حسین نتوانستند استفاده کنند نبود طهارت باطن است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه باید خدا و پیغمبر و دین از همه چیز برای ما باارزش تر باشد و تعلقی غیر از خدا در باطن برای ما نباشد، بیان داشت: این یعنی آزادگی و ما باید روی خودمان کار کنیم و چشم انداز ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: هدف نهایی باید فقط خدا باشد که این توحید عملی است و این بود که یاران امام حسین توانستند شب عاشورا فداکاری کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه منتظر واقعی آماده جهاد است و از جنگ نمی ترسد، متذکر شد: کسی که آماده کشته شدن است آماده کشتن است و باید آماده جهاد هم باشد و اصحاب امام حسین اینگونه بودند؛ اگر بترسیم این ترس ها یعنی منتظر واقعی نیستیم و این طمع و ترس بود که مردم کوفه را گرفتار کرد.

حجت الاسلام مختاری اکثریت مردم کوفه را دارای مشکلاتی برشمرد که به سه دسته تقسیم شدند و عنوان کرد: يک دسته آدم های طماعی بودند که جلوی امام حسین ایستادند.

وی افزود: در این زمینه روایات متعددی داریم که در برابر امام زمان هم مقاومت زیادی می شود اما کسانی که هنگام ظهور در برابر امام می ایستند درواقع با آیات قرآن می ایستند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دومین گروه کسانی بودند که راحت طلب و بی تفاوت بودند و نیامدند برای امام حسین شمشیر بزنند که امروز هم از این قبیل افراد زیاد داریم، این بی تفاوتی ها با انتظار واقعی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دسته سوم هم آماده بودند ولی می گفتند باید خود امام را یاری کنیم نه مسلم را و چون این اشتباه را کردند باعث شد که امام حسین به کوفه نرسد.

وی با بیان اینکه در دوره غیبت امام زمان باید نزدیک ترین فرد به او را رهبر خود قرار دهیم وگرنه هرگز امام زمان به کوفه نمی رسد، متذکر شد: اگر مسلمی نباشد امام حسین به کوفه نمی رسد.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امام زمان قرار نیست با زور دنیا را اصلاح کنند و 313 نفر از فرماندهان اصلی او هستند، ما نیاز داریم نظامی با محوریت مردم درست کنیم و باید این راه را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه امروز پرچم اسلام و تشیع در دستان حضرت آیت الله خامنه ای است و همه باید زیر چتر ایشان باشیمگفت: گاهی منیت ها باعث می شود انسان راهش را جدا کند که در این صورت اسلام و شیعه ضربه می خورد و امروز انتظار واقعی یعنی در غیبت امام زمان ولی فقیه را یاری کردن.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد که امام حسین شهید شود این بود که رهبر سیاسی زمان را حمایت نکردند و امروز باید از ولی فقیه به عنوان جانشین سیاسی امام زمان حمایت کنیم  و در این امتحان کوچک انقلاب سرفراز باشیم تا در امتحان بزرگ ظهور کم نیاوریم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha