پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محدثه_نشست سیاسی

حوزه/ کارشناس سیاسی به رفتار حکیمانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان به آینده کشور به دست جوانان انقلابی امیدوار و همچنین به آینده مملکت در صورتی که مسئولیت های کلیدی به نسل جوان واگذار شود، خوشبین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سیدرضا حجازی، از کارشناسان سیاسی،  در نشست  «چگونگی تحلیل مسائل روز» که در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد، گفت: باید از وقایع تاریخ عبرت گرفت و طبق فضای سیاسی روز، مسائل را تحلیل و بررسی کرد. به عنوان مثال در زمان امیرالمومنین علیه السلام دشمنان چهره ایشان را تخریب کردند و خواص جامعه نیز دچار بی بصیرتی شدند، لذا در زمان حضرت سه جنگ علیه مسلمین شکل گرفت، بنابراین در جامعه ی امروز باید بصیرت داشته باشیم تا در دام دشمنان قرار نگیریم.  

 وی به روش صحیح تحلیل سیاسی اشاره کرد و افزود: برای تحلیل سیاسی مسائل انقلاب اسلامی باید چهار مرحله را طی کنیم، ابتدا باید دشمن شناسی داشته باشیم و بدانیم دشمن برای سال 97 چه برنامه ریزی کرده است و در مرحله دوم جریان های فکری و اعتقادی دشمن را بشناسیم و برای خنثی سازی نقشه های آن ها برنامه و راهکار داشته باشیم.

این کارشناس سیاسی، مرحله سوم و چهارم را این گونه بیان کرد: روش تحلیل سیاسی در این راستا مهم است و همچنین شیوه مدیریت ولایت فقیه در بحران ها نیز اثرگذار است.

حجازی به نقشه دشمن در سال 97 اشاره کرد و گفت: ایجاد فشار اقتصادی و فشار روانی بر افکار عمومی از طریق رسانه ها دو نقشه بسیار مهم دشمن است که به بحران و آشوب در کشور منجر می شود.

وی به تحلیل این نقشه ها پرداخت و افزود: رفتار دشمنان خارجی در برابر فشار اقتصادی که همان ایجاد تحریم ها به شمار می رود به گفته کارشناسان اقتصادی فقط 30 درصد تاثیر دارد، 70 درصد دیگر با تکیه بر توان داخلی و برنامه ریزی های صحیح مسئولین و اعتماد به جوانان قابل پیشگیری است.

 این کارشناس سیاسی، رفتار قشر ها و گروه های مختلف در برابر فشارهای اقتصادی را تبیین کرد و گفت: رفتار منافقین از طریق کانال های ماهواره ای و تلگرامی از اثرات این فشار است که نتیجه آن به خیابان کشاندن عده ای از مردم است.

وی به رفتار اپوزیسیون (شخصیت های ضد حکومت) اشاره کرد و ادامه داد: شبکه های «ری استار» به مدیریت حسینی و  همچنین شبکه های ماهواره ای «سلطنت طلب ها» به طرفداری از پهلوی و دفاع از کوروش و ملی گرایی در صدد هستند که مردم  را نسبت به نظام  بدبین کرده و به خیال خام خود، مقدمات انقلاب دیگری را در کشور کلید بزنند.

حجازی به رفتار دولت و مسئولین در برابر اقدامات دشمن اشاره کرد و عنوان داشت: زاویه پیدا نکردن با چارچوب ها، نترساندن مردم از جنگ و همچنین تأمین کالای اساسی تا دو سال آینده از وظایف مسئولین در برابر این فشارهای اقتصادی است.

وی به رفتار مردم در برابر این حربه دشمن نیز پرداخت و گفت: از خریدن وسایل اضافی و احتکار کالاهای غیر ضروری و حتی ضروری اجتناب کنند و به اندازه مصرف هفتگی خریداری کنند و به جای خرید طلا و دلار برای افزایش قیمت و به دست آوردن سود، سرمایه خود را در چرخه اقتصادی و تولید ملی به کار بگیرند.

این کارشناس سیاسی، به رفتار حکیمانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان به آینده کشور به دست جوانان انقلابی امیدوارند و همچنین به آینده مملکت در صورتی که مسئولیت های کلیدی به نسل جوان واگذار شود، خوشبین هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha