جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور طی سفر دوروزه به‌منظور حضور در برنامه‌های متعدد و متنوع در استان کردستان حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، آغاز برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به استان کردستان با افتتاح ساختمان مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج همراه بود.

مدرسه دخترانه ریحانه‌النبی(س) شهر سنندج که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید در چهار طبقه احداث‌شده و با ۱۸۴ طلبه و هفت کادر آموزشی فعالیت دارد؛ مدرسه دخترانه ریحانه‌النبی(س) شهر سنندج در سطح دو آموزش طلبه‌های شهر سنندج را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در حاشیه این افتتاح ابراز امیدواری کرد تا مدرسه دخترانه ریحانه‌النبی(س) شهر سنندج بتواند به‌عنوان شجره‌ای طیبه در سطح استان کردستان فعالیت خود را به انجام برساند.

نشست با مدیران مدارس علمیه خواهران سنندج

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور پس از افتتاح مدرسه دخترانه ریحانه‌النبی(س) شهر سنندج در نشست هم‌اندیشی و همفکری با مدیران مدارس علمیه خواهران استان کردستان حضور پیدا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در این نشست با تأکید بر اهمیت تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز اظهار داشت: بدون تردید تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز تأثیرات مثبت بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند منجر به تعیین راهکاری‌های اساسی برای تبلیغ بهتر و مؤثرتر شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط حساس و متفاوت استان کردستان نسبت به دیگر استان‌های کشور افزود: فرق اسلامی و عرفان از مسائل موجود در استان کردستان است و با توجه به اینکه چند پایگاه به‌منظور رصد فعالیت‌ها در حوزه عرفان و فرق اسلامی در کشور دایر می‌شود، آمادگی لازم از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای تشکیل یکی از این پایگاه‌ها در استان را داریم.

دیدار با طلاب مدارس سنندج، کامیاران، بیجار و سقز

پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی و همفکری با مدیران مدارس علمیه خواهران استان کردستان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به‌منظور دیدار با طلاب مدارس سنندج، کامیاران، بیجار و سقز در برنامه‌ای تحت عنوان همایش طلیعه ظهور حضور پیدا کرد.

تبریک هفته وحدت، تأکید بر هوشیاری طلاب نسبت به هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت، تلاش برای حضور طلاب خواهران از استان کردستان به‌منظور ایفای نقش در اربعین سال آینده از جمله محورهای سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در همایش طلیعه ظهور بود.

وی همچنین به فعال کردن رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره داشت و تصریح کرد: این رشته‌ها تاکنون موردتوجه نبوده اما از سال 98 راه‌اندازی خواهند شد تا طلبه‌ها از آموزش سطح تبلیغات عمومی به آموزش سطح تخصصی هدایت شوند.

نشست هم‌اندیشی اساتید مدارس علمیه خواهران سنندج

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور پس از برگزاری همایش طلیعه ظهور در نشست هم‌اندیشی اساتید مدارس علمیه خواهران سنندج حضور پیدا کرد.

اساتید مدارس علمیه خواهران استان کردستان در این نشست به طرح و بیان اهم مشکلات و مسائل مرتبط با مدارس علمیه و طلاب پرداختند.

نشست هم‌اندیشی مؤسسین و هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران کردستان

حضور در نشست هم‌اندیشی مؤسسین و هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران استان کردستان از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سفر دوروزه به این استان بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این نشست با اشاره به لزوم شبکه‌سازی در استان کردستان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مرکزی برای انتقال مفاهیم دینی محسوب می‌شوند و باید شبکه‌هایی شکل گیرد تا تأثیر انتقال مفاهیم دینی روزافزون شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه هیئت‌امنای حوزه علمیه خواهران باید توانا باشد و بتواند فرصت را برای دیده شدن حوزه خواهران و اثرگذاری آن‌ها فراهم کند، تصریح کرد: باید افرادی به‌عنوان عضو هیئت‌امنا از سایر استان‌ها به مجموعه اضافه شود تا بتوانند حمایت‌های ویژه‌ای را از مدارس برخوردار به مدارس استان‌های محروم سرریز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از دیگر مهمانان نشست هم‌اندیشی مؤسسین و هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران استان کردستان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی در این نشست با بیان اینکه در کردستان سیاست بر این است که حوزه‌های علمیه گسترش یابند چراکه منشأ برکت هستند، اظهار داشت: در شهرهای مختلف استان متقاضی تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند و این مایه خرسندی است که مردم به تحصیل در این مدارس تمایل دارند و باید ظرفیت‌های شهرهای استان به‌ویژه در مناطق مرزی دیده شود.

وی افزود: بستر لازم برای پایه‌گذاری سطح چهار در استان کردستان فراهم است و امیدواریم در این زمینه نیز اقدام لازم صورت گیرد.

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی مؤسسین و هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران استان کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور به‌منظور دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در دفتر وی حضور یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این دیدار پیرامون نیازها و خواسته‌ها و مشکلات و راهکارهای حل آن در استان کردستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

حضور در گلزار شهدای سریش‌آباد کردستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ابتدای ورود به شهر سریش‌آباد کردستان در گلزار شهدای این شهر به‌منظور تجدیدعهد و پیمان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی حضور یافت.

افتتاح ساختمان مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب (س) سریش‌آباد

افتتاح ساختمان مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب (س) سریش‌آباد از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سفر دوروزه به استان کردستان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha