پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
كرسي آزاد انديشي؛ مدرسه علميه عصمتيه بابل

حوزه/ کرسی آزاداندیشی با موضوع «نقش طلاب در مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن»، در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم طاهری ارائه کننده بحث «نقش طلاب در مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن»، در ابتدای این کرسی گفت: انقلاب اسلامی ایران، اهداف بزرگی را دنبال می کند که مقام معظم رهبری و عده ای از دلسوزان نظام در صدد نیل به آن اهداف بوده و  بسیاری از آنها نیز تحقق یافته است.

وی افزود: با توجه به این که ایران مرکز صدور و گسترش اسلام به سایر نقاط  است؛ لذا دشمن نیز در صدد است تا این پایگاه را با ابزار های مختلف تضعیف کند که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر یکی از حربه های دشمن، جنگ اقتصادی است، که ابزار قدیمی بوده و پیشینه جنگ های اقتصادی را می توان در صفحات تاریخ صدر اسلام و در جریان شعب ابیطالب و همچنین غصب فدک مشاهده کرد.

وی در پاسخ به پرسش منتقدان این کرسی که چرا با وجود اینکه قوای اصلی نظام در اختیار روحانیت بوده، وضع اقتصاد کشور آشفته است؟ تصریح کرد: آحاد مردم وظیفه دارند فارغ از روحانی بودن افراد، به اندیشه ها و خط مشی فکری ایشان افراد توجه کنند؛ چرا که چه بسا اشخاصی در لباس روحانیت بوده، اما به غرب و افکار انحراف آنها وابستگی دارند.

وی در پاسخ به طلبه منتقدی که عنوان کرد؛ ما به عنوان طلبه ای که هیچ گونه منابع و مسئولیتی نداریم، چه نقشی می توانیم در برابر هجمه های دشمن داشته باشیم؟ گفت: ما طلاب به عنوان قشر تاثر گذار در جامعه باید درک صحیحی از شرایط داشته باشیم و بپذیریم که این شرایط در واقع همان وضعیت جنگی است که دشمن در این عرصه قصد به استضعاف کشیدن ما را دارد.

طاهری در ادامه اظهار کرد: طلبه ها به عنوان مدافعان انقلاب باید درک صحیحی از سخنان مقام معظم رهبری داشته باشند تا بتوانند نیروهای عملیاتی کارآمد  در جنگ اقتصادی باشند

وی اضافه کرد: هر طلبه در حد خود و با اصلاح سبک زندگی و دوری از تجملات و مدگرایی و با سخت کوشی و دوری از تنبلی نیز می تواند در این راه گامی بردارد.  همچنین ارائه راهکارهایی در زمینه اقتصاد اسلامی، بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری از وظایف حوزه علمیه است.

وی اعلام کرد:  با توجه به این که محور اول در الگوی اسلامی پیشرفت، تفکر است؛ لذا طلاب باید در هدایت افکار مردم تامل بیشتری داشته و طبق خواسته مقام رهبری، روحیه مطالبه گری را در جامعه احیاء نمایند.

کارشناس فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب به تنهایی نمی تواند جلوی تمام ناکارآمدیهای مسئولین نظام بایستد؛ بلکه همیشه شاخص قانون اساسی و حرکت در مجرای قانون است؛ لذا ما طلاب باید در این مسیر، اقدامات اساسی و موثر تری برداریم.

خانم بابانتاج داور این کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده اعلام کرد: در حال حاضر که عرصه اقتصادی، دستاویز دشمن جهت مقابله با نظام اسلامی شده است؛ باید طلاب به عنوان خواص جامعه، با تعقل و ژرف اندیشی در روشنگری جامعه بکوشند.  

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha