جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی نائینی

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به وجود ۵۰۰ آیه و ۶۰۰ روایت در مورد امام زمان (عج)، گفت: بر اساس این آیات و روایات یکی از مهم‌ترین خصائل یاران امام عصر (عج) محب و حبیب خداوند بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی نائینی، امروز در نشست تخصصی مهدویت که در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، اظهار کرد: بحث منجی و موعود در تمام اعصار و ادیان حتی در ادیان غیر آسمانی وجود دارد و در دین اسلام هم حتی پیش از به دنیا آمدن امام زمان(عج) مطرح بوده است.

وی افزود: در قرآن آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد به‌گونه‌ای که بین 500 الی 600 آیه راجع به امام زمان(عج) تفسیر می‌شود و اختلاف در تعداد این آیات هم در مورد بحث کلی امامت است نه خود امام زمان(عج).

حجت‌الاسلام والمسلمین نائینی با بیان اینکه در قرآن در مورد خود امام زمان(عج) حدود 100 آیه وجود دارد، اضافه کرد: آیات قرآن در مورد منجی عالم بشریت در سه محور هستند؛ آیات راجع به خود امام زمان(عج)، آیات مربوط به دوران ظهور و آیات مربوط به یاران این امام همام.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آیات راجع به یاران امام زمان(عج) در مورد ویژگی‌های منتظران صحبت می‌شود، افزود: محب و حبیب خداوند بودن، تواضع داشتن در برابر مؤمنان، جهاد در راه خدا و امام زمان(عج) با وجود سرزنش‌ها و ... برخی از ویژگی‌های یاران امام زمان است.

وی با اشاره به روایات موجود درباره مهدویت، اضافه کرد: پیش از میلاد امام زمان(عج) پیامبران و ائمه(ع) در مورد ایشان صحبت کرده‌اند و حدود 600 روایت در این زمینه وجود دارد که باید با این روایات آشنا باشیم.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با تأکید بر ضرورت مداقه طلاب و روحانیان در آیات و روایات مربوط به امام زمان(عج)، اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی تشنه دریافت معارف مربوط به مهدویت است که در این زمینه باید روحانیان و علما نقش اصلی را ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha