پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه ها هفته وحدت روز دوشنبه ۲۸ آبان با نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان، با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور و مولوی فاروقی ،امام جمعه اهل سنت بیرجند، در سالن غدیر بیرجند با حضور ۴۰۰ نفر آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: ان شاءالله بتوانیم در سایه وحدت که هر روز به دنبال این وحدت هستیم در امنیت و آرامش به سر ببریم.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که خطاب به امام حسن(ع) و حسین(ع) می فرماید "بر شما باد به ارتباط و بذل  بخشش و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر"، افزود: یکی از عوامل بسیار مهم در قدرت دولت ها و ملت ها ایجاد وحدت است و هرچه وحدت در یک ملت بیشتر باشد آرامش بیشتری در آن جامعه حاکم خواهد شد و موفقیت های چشمگیری نصیب مردم خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: امام راحل از همان آغازین روزهای انقلاب به دنبال وحدت بین ملت و همینطور بین همه ملل اسلامی در سرتاسر عالم بودند، هم در داخل کشور امام از همان اول حرف وحدت را زدند و هم در خارج از کشور بر این مسله تاکید کردند.

حجت الاسلام رضایی متذکر شد: یکی از شاهکارهای امام(ره)، ایجاد وحدت در بین مسلمین جهان بود که همین مسئله نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب داشت و همینطور در حفظ انقلاب و حتما در تداوم انقلاب ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حرکتی که حضرت امام راحل و اقدامی که در راستای وحدت کردند محدود به یک جغرافیای خاص نیست بلکه پیام حضرت امام را همه کشورها دریافت کردند و امروز وحدت یک اقدام بین المللی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در چند روز آینده کنفرانس وحدت با حضور 100 کشور دنیا در ایران برگزار خواهد شد و این به برکت انقلاب و خدمات ارزنده امام راحل است، عنوان کرد: در عصر حاضر برای عالم اسلام وحدت و همدلی یک ضرورت است و هرچه مسلمان ها در کنار همدیگر بیشتر قرار بگیرند باعث یاس و ناامیدی دشمنان خواهند شد که خودش باعث ایجاد سد محکمی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به بدنه اسلام می شود.

حجت الاسلام رضایی، نبود وحدت را به منزله باز شدن رخنه ای برای نفوذ و ورود دشمن به بدنه جامعه اسلامی دانست و افزود: اقتدار و پیروزی هر ملت و مسلمان قطعا در سایه وحدت اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: باید همه مخصوصا اندیشمندان مسلمان تلاش کنند و به دنبال حفظ وحدت باشند و هوشیار باشیم تا روزی که هر مسلمانی در هر کجای عالم بتواند در سایه وحدت به آرامش برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از تهدیدهایی که امروز شاهد هستیم و بی مهری ها و برادرکشی هایی که در عالم اسلام اتفاق می افتد قطعا به دلیل این است که وحدت و انسجام مسلمانان در آن منطقه و جغرافیا آسیب دیده و باعث نفوذ دشمن شده است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از 25 برنامه محوری را تدوین کرده ایم که در سطح استان به ویژه در مناطق تلفیقی به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: برنامه ها روز دوشنبه 28 آبان با نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور و مولوی فاروقی ،امام جمعه اهل سنت بیرجند، در سالن غدیر بیرجند با حضور 400 نفر آغاز می شود. همچنین کاروان اهل سنت که به زیارت امام رضا(ع) رفتند نیز به صورت ویژه برای نشست دعوت خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در شب ولادت پیامبر(ع) براساس روایت اهل سنت، جلسه محوری در مسجدالنبی بیرجند با حضور اقشار مختلف شیعه و سنی برگزار خواهد شد که سخنرانان حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین زمانی و مولوی فاروقی خواهند بود.

حجت الاسلام رضایی اعلام کرد: جشن محوری در شهرستان درمیان و مسجد جامع اهل سنت اسدیه با سخنرانی ائمه جمعه تشیع و تسنن همراه خواهد بود و همچنین 5 محفل قرآنی محوری در سطح استان در این ایام برگزار خواهد شد که این محافل آثار و برکات زیادی داشته است و مساجد مملو از جمعیت می شود.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای اهل سنت نیز روز سه شنبه 29 آبان در شهر گزیک با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین زمانی و نیز جشن میلاد پیامبر (ص)در روستای درمیان ظهر روز چهارشنبه 30 آبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشن محوری وحدت در روستای اهل سنت حسن آباد زیرکوه و نیز شب شعر نبوی در روستای هندوالان درمیان برگزار می شود، گفت: یکی از برنامه های شاخص و محوری در شب 17 ربیع و در مسجد امام حسین می باشد.

حجت الاسلام رضایی یادآور شد: در این ایام 30 گفتمان وحدت در شهرهای تلفیقی در مساجد و مدارس برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال باید این مباحث را دنبال کنیم، بیان داشت: خراسان جنوبی در بسیاری از مباحث از جمله کمک های مردمی و نذورات در کشور سرآمد است و با همه مشکلات اقتصادی حرف اول را در کشور می زنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شیعه و سنی باید حواسمان باشد که دشمن مشترک خودمان را بشناسیم، افزود: آنچه که از عملکرد داعش می بینیم که این، تفکر دلسوزی برای عالم اسلام نیست و به این مساله رسیدیم که این تفکر و جریان یک جریان صهیونیستی امریکایی است.

حجت الاسلام رضایی مطرح کرد: تحرکاتی که داعش تغییر مکان داده و در افغانستان ورود پیدا کرده اند، من معتقدم ملت ما وقتی این تحرکات را ببینند منسجم تر خواهند شد و ید واحده ای در برابر تهدید های داعش می شوند.

وی اضافه کرد: توصیه ما به مردم این است که به هوش و بیدار باشند که دست به دست هم، سد محکمی در برابر بدخواهان دین اسلام بشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قطعا در منطقه ما حرکت داعش به بن بست خواهد رسید و روزی همه شیعه و سنی در برابر این حرکت خواهند ایستاد.

حجت الاسلام رضایی در پاسخ به سؤالی درخصوص هیئاتی که با استفاده از نام ائمه(ع) و به اسم دین به اختلاف افکنی در سطح جامعه دست می زنند، عنوان کرد: در همه جلسات بویژه مداحان و اقشار تاثیرگذار توصیه شده از اقدامات تحریک برانگیز و بیان مباحث و مطالبی که با وحدت مسلمین سنخیتی ندارد و شاید باعث ایجاد تفرقه بین مسلمانان بشود بپرهیزند.

وی افزود: اگر از جایی خبری در این خصوص رسیده است شورای هیئات مذهبی فراخوان کرده اند و تذکراتی داده اند که اکثر آنها به خاطر عدم علم و آگاهی شان بوده است، البته در استان ما شاهد بسیاری از آسیب ها که در خارج از استان بوده است، نبود ایم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha