شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهاجر

حوزه/ انتظار منفی اعتقاد به این است که هر پرچمی که قبل از ظهور و انقلاب حضرت بر پا شود، باید از بین برود که این با اسلام ناب محمدی منافات دارد، اما انتظار مثبت سبب تعالی، تکامل و رشد انسان است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان حجت الاسلام مهاجر در نشستی اخلاقی که با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اصل اعتقاد به وجود منجی برای بشریت، بر کسی پوشیده نیست و این عقیده منحصر به مسلمانان نیست بلکه مسیحیت نیز در انتظار منجی بشریت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نام حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه ) صریحا مطرح نشده اما در بعضی آیات، خداوند فرموده است که عاقبت زمین به دست بنده خاص و صالح قرار می گیرد.

استاد مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان با اشاره به اینکه «وعده» خداوند قطعی است و تخلفی در آن راه ندارد، بیان کرد: در آیه استخلاف، خداوند جانشینی مصلحان را در زمین به مومنان وعده داده است که در آن زمان تمام فسادها و ظلم ها به امنیت تبدیل می شود.

حجت الاسلام مهاجر افزود: اعتقاد به قیام حضرت مهدی(عجل الله)، وجه مشترک بین شیعه و اهل سنت است و شیعیان بر این باورند که اگر امام و حجت الهی نباشد، زمین اهل خود را فرو می برد و اصل وجود همه مخلوقات به یمن وجود امام زماناست.

وی از طلاب خواست به جهت حفظ و تقویت ارتباط خود با حضرتاز تلاوت ادعیه غفلت نکرده و با آن مأنوس باشند.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان یکی از آثار انتظار سازنده را تلاش در راستای دست یافتن به صفات یاران حضرت مهدی دانست و افزود: استقامت یاران حضرت به قدری زیاد است که پیامبر(صلی الله علیه) دینداری و ایمان را در آخرالزمان به منزله نگه داشتن آتش در کف دست می داند.

حجت الاسلام مهاجر با بیان این که در زمان غیبت، انحرافات و بحث های موجود سبب دین گریزی عده ای خواهد شد، تاکید کرد: مراقب گفتار و کردار خود باشید، به خاطر حفظ دین از هر چیزی باید گذشت نه اینکه طوری رفتار شود که مردم از دین بگذرند.

وی با عنوان این که انتظار یا مثبت است یا منفی، تشریح کرد: انتظار منفی اعتقاد به این است که هر پرچمی که قبل از ظهور و انقلاب حضرت بر پا شود، باید از بین برود که این با اسلام ناب محمدی منافات دارد، اما انتظار مثبت سبب تعالی، تکامل و رشد انسان است.

استاد راهنما مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) ضمن استناد به کلام حضرت رسول(ص) انتظار فرج را افضل اعمال امت دانست و افزود: منتظر واقعی کسی است که متّصف به فضایل اخلاقی باشد و از رذایل دوری کند، او همچنین مثل کسی است که در راه خدا شهید شده باشد.

وی عنوان کرد: از دیگر آثار انتظار سازنده، اعتقاد به علم فراگیر حضرت(عج) است، ائمه(علیهم السلام) علم کتاب و علم الهی را دارا هستند و بنابراین شاهد بر اعمال، گفتار و کردار ما هستند . 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha