پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نائینی

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: ارتباط عاطفی با امام زمان (عج) باعث تکامل یافتن انسان‌ها می‌شود، زیرا هنگامی‌که نیت و قدرت و تفکر به قدرت و قوت برسد جسم را هم به دنبال خود کشانده و سختی‌ها را به‌راحتی تحمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مرتضی نائینی، امروز در نشست طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان امام علی (ع)، اظهار کرد: امیر مؤمنان امام علی (ع) در عبارت زیبایی می‌فرمایند که هیچ بدنی در برابر اراده و نیت قوی و محکم ضعیف نیست، ازاین‌رو وقتی نیت یک نیت محکم و قوی باشد و تصمیممان تصمیم قاطع و جاذبی باشد، بدن ما هرچه قدر هم ضعیف باشد تمامی سختی‌ها و مشکلات را تحمل خواهد کرد.

وی افزود: اگر ما مؤمنان با دقت به این احادیث بنگریم هم در میادین تلاش‌های مادی، دنیوی و اقتصادی و هم در تلاش‌های معنوی و علمی موفق خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نائینی در ادامه با بیان اینکه ارتباط کامل با امام زمان (عج) خود باعث قوت در زندگانی می‌شود، اضافه کرد: روح در کالبد انسان از اهمیت والایی برخوردار است، زیرا این روح باعظمت انسان‌ها است که به جسم، بازوها و حرکات سریع دست‌ها در جنگ‌ها و نبردها زور و بازو و قدرت می‌دهد و نیات آن‌ها را پرقدرت می‌کند تا اینکه انسان‌هایی ناتوان تبدیل به قهرمانان جنگ‌ها و نبردهای حق علیه باطل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنگامی‌که نیت و قدرت و تفکر به قدرت و قوت برسد جسم را هم به دنبال خود می‌کشاند و سختی‌ها را به‌راحتی تحمل می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس ارتباط عاطفی با امام زمان (عج) باعث تکامل یافتن انسان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام نائینی ادامه داد: ممکن است در عرصه غیبت بندگان در میدان‌های نماز اول وقت، چشم‌پوشی از حرام، کسب و درآمد حرام ضعیف الاراده باشند، اما این ضعف‌ها با ارتباط با امام زمان (عج) به پایان می‌رسد.

وی افزود: وقتی شب و روز به امام زمان عصر خود التماس کنیم که ما را به راه راست هدایت کند، در طول روز شروع و پایان هر روز را با سلام بر ساحت مقدس امام عصر (عج) شروع و پایان دهیم و ارتباط روحی با امام زمان (عج) داشته باشیم این موضوع سبب می‌شود آرام‌آرام آن قدرت‌ها، توانمندی‌ها و نیروهایی که در امام زمان ما وجود دارد در وجود ما هم در درجات پایین‌تر تحقق پیدا کند که این‌ها خاصیت مودت و محبت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha