پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیش کنگره تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری

حوزه/ پژوهشگر حوزه نظامی و سیاسی جهاد و شهادت طلبی را عامل ممیزه و پیروزی بخش اسلام و انقلاب اسلامی بر دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هادی بادینلو کارشناس مسایل نظامی سیاسی در پیش همایش تبیین اندیشههای دفاعی مقام معظم رهبری در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در قم با ذکر این مطلب که اسلام در عرصه های سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی و... دارای نظام است گفت: این نظاممندی در عرصه نظامی نیز وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که پایه اصلی این رویکرد، رویکرد معنوی است، افزود: با بروز انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی نیاز به تبیین این نظام بیش از پیش بوده است؛ از عناصر اصلی قدرت معنوی که ذکر شد، روح شهادت طلبی است.

پژوهشگر نظامی بیان کرد: تاثیرات شهادت طلبی در تبیین اندیشه های اسلام در نظریات مقام معظم رهبری کاملا موثر و کلیدی است؛ با ظهور دین مبین اسلام، تحرکات ضد اسلامی نیز توسط دشمنان آغاز شد و در این زمان بود که آیات جهاد نیز نازل شد؛ خداوند متعال در همین سالها با فرمان وحیانی، جهاد را بر مسلمانان مفروض کردند.

وی افزود: از صدر اسلام تا کنون، واقعیت مهمی که با آن برخورد داریم، آن است که شهادت طلبی مهمترین و کلیدی ترین عنصر برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی مطرح بوده است؛ مسلمانان با تعالیم قرآنی پیروزی و شهادت را دو روی یک سکه می دانستند که به هر کدام نایل شوند گویی در نزد خداوند خود سربلند بوده اند.

یادینلو با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می دارد که عزت امروز نظام اسلامی حاصل خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی است، یادآورشد: پاداش دنیای خون شهدا شکل گیری همین نظام اسلامی است؛ نظام اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری، نظامی متکی بر مردم و بر دوش مردم است که باید جامعه را به سمت رفاه پیش ببرند؛ پیاده شدن ارزش های اسلامی از نیازمندی ها و الگوهای اصلی این نظام است.

پژوهشگر حوزه دفاعی امنیتی بیان کرد: نظام دفاعی اسلام در قرآن و روایات بیان شده است ولی رهبر معظم انقلاب بیان می کنند که جمهوری اسلامی، دولت مقاومت است یعنی تسلیم استکبار نرفتن و حضور در موضع و اعدوالهم ... است ؛در ادامه ایشان در تفسیر ترحبون نیز بیان می کنند که این واژه در دنیای امروز همان قدرت بازدارنگی است.

بادینلو گفت: عنصر معنویت کلید دیگری در عرصه شناخت ماهیت نظری مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی است؛ ایشان همیشه در بیانات خود به نیروهای نظامی و مردم بر لزوم این معنویت خواهی تاکید دارند.

وی اظهارکرد: قدرت نرم از دیگر مولفه های نظریه دفاعی مقام معظم رهبری است؛ شهادت طلبی از عناصر اصلی قدرت نرم نظام است؛ این قدرت در عرصه های مختلف نیز در سطوح ملی و منطقه ای و فرامنطقه ای شکل می یابد.

وی در ادامه به مفهوم قدرت نرم اشاره کرد و گفت: مبنای قدرت نرم همان ایدئولوژی اصیل اسلامی است که شهادت طلبی از جمله مهمترین الگوهای این ایدئولوژی است؛ اولین اثری که رهبری در عرصه شهادت طلبی مطرح می کنند، تاثیر روی ایستادگی و دفع تهدیدها است.

این پژوهشگر نظامی با اشاره به نظریه رهبر انقلاب پیرامون عنصر شهادت طلبی بیان کرد: دومین اثر شهادت طلبی از منظر مقام معظم رهبری، عامل برتری بر تجهیزات مدرن دشمن است؛ سومین اثر شهادت طلبی از منظر ایشان، عامل پیروزی و نصرت الهی است؛ چهارمین اثر از منظر ایشان نیز، تقویت و استحکام نظام اسلامی است.

وی اظهارکرد: پنجمین اثر شهادت طلبی، ایجاد حس وحشت و ناتوانی دشمنان است که رهبری معظم در این خصوص بیانات بسیاری را بیان کردند؛ همچنین ایشان بیان کردند که اثر دیگر شهادت طلبی پشتوانه سازی برای ملت ها و اثر دیگر، عامل و مظهر قدرت ملی و استقلال و عظمت و اقتدار اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی بادینلو IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    اقا بنده بادینلو هستم و عکسی که شما کار کردید اشتباه و باعث دردسر برای بنده شده عکسی که شما برای این خبر گذاشتید اقای باقری دبیر همایش هست خواهشا تصحیح بفرمایید اگر هدی بادینلو را سرچ کنید تصویر با کت ابی بنده هستم
  • هادی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام این کد خبر: 468866۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ که چاپ کردید تصویر فرد مورد نظر اقای بادینلو که بنده باشم نیست خواهشا اصلاح بفرمایید