پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیش کنگره تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری

حوزه/ استاد دانشگاهی تکیه نظام اسلامی بر پایه های اعتقادی اسلام اصیل را مهمترین عامل استحکام و قوام این نظام دانست که مایه تعجب همگان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر اسحاق طاهری امروز در پیش کنگره تبیین اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری در موسسه امام خمینی(ره) با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی یک پدیده کم نظیر در تاریخ است گفت: نباید این حماسه عظیم و بزرگ را به سادگی تعبیر و تفسیر کرد.

وی افزود: به درستی که در طول تاریخ تشیع برای اولین بار است که نظام اسلامی به پیشوایی امام راحل و پس از ایشان توسط مقام معظم رهبری شکل گرفت و دوست و دشمن از شکل گیری و قوام این نظام در شگفتی به سر می برند.

مدرس دانشگاه بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری شالوده فکری این نظام را مبتنی بر ارزش های الهی و اسلامی بیان کردند؛ اندیشه های امامین انقلاب از جمله بزرگترین ثروت ها و سرمایههایی است که در پرتو تجارب حکومتی حاصل شده است که این مباحث از کتاب خواندن به دست نمیآید.

طاهری بیان کرد: ارایه تفسیر به روز از اسلام یک هنر بزرگ است که امامین بزرگ انقلاب این قدرت را به خوبی داشتند؛ اگر غربی‏ها چنین سرمایه ایی داشتند مکاتب مختلفی از دل این سرمایه بیرون می کشیدند و به رخ جهانیان می کشیدند ولی ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

مدرس دانشگاه اظهارکرد: بشر، وقتی شلیک موشک را میبیند از بسیاری از حقایق غافل میشود؛ شکلیک موشک غایت و فلسفه بعثت انبیا نیست بلکه غایت بعثت انبیای الهی القای معنویت به روح بشر است و اگر موشکی نیز تولید میشود باید در پناه همین مساله باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha